دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴
دوفصلنامه «رسانه و فرهنگ» منتشر شد

پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي، نخستين شماره دو فصلنامه علمي تخصصي «رسانه و فرهنگ» را روانه بازار نشر کرد. در اين نشريه مقاله هايي از نويسندگان حوزه انديشه و فرهنگ به چشم مي‌خورند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، حميدرضا آيت‌اللهي، مدیر مسوولی اين نشريه و سیدحسن حسینی سردبيری آن را بر عهده دارند.
 
اين شماره از دو فصلنامه «رسانه و فرهنگ» هفت مقاله از استادان و نويسندگان حوزه‌هاي انديشه و فرهنگ را شامل مي‌شود. دوازده نويسنده و مدرس دانشگاه، عضو هيات تحريريه این مجله علمی تخصصی‌اند. 

رادیو و مفهوم اراده برای خلق حرکت؛ یك چالش معنایی، نوشته غلامرضا آذری، درآمدی بر فلسفه تلویزیون، به قلم نوشته محمد اخگری، اسلام و هندوئیزم؛ تحقیق در مبانی مشترک دو فرهنگ، نوشته حسن بلخاری‌قهی، دین و رسانه، به قلم قاسم پورحسن و نقش رسانه‌ها در دموکراسی فرهنگی جهان معاصر، نوشته فائزه توکلی، از جمله مقالات و نويسندگان آنها در اين نشريه‌اند.

«ماهیت فرهنگ و رسانه‌های فنی از دیدگاه اندیشه و نظریه انتقادی، نوشته سیاوش جمالی و فلسفه رسانه چیست؟ نوشته سیدحسن حسینی» نيز از ديگر عناوین مقالات منتشر شده در این نشریه 160 صفحه‌ای به شمار مي‌آيند. 

دوفصلنامه «رسانه و فرهنگ» با همکاری دانشگاه‌های الزهراء(س)، امام صادق(ع)، تهران، باهنر کرمان، کاشان و علامه طباطبايی منتشر مي‌شود و از کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، درجه علمی پژوهشی دریافت کرده است.

این نشریه همچنین در مرکز اطلاع‌رسانی علوم و فناوری به نشانی www.ricest.ac.ir و در پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی به نشانی www.sid.ir نمایه می‌شود.

خلاصه مقالات به زبان انگلیسی نیز در انتهای این دوفصلنامه درج شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط