شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶
گزیده شعرهای خورشاهیان منتشر می‌شود

هادی خورشاهیان گزیده‌ای از شعرهای دو دهه اخیرش را در دفتری با عنوان «فلسطین و چشم‌های بلقیس» توسط نشر تکا در دست انتشار دارد. دهمین دفتر شعر او نیز چندی پیش توسط انتشارات هزاره ققنوس راهی بازار کتاب شد.\

خورشاهیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره گزیده اشعارش گفت: این مجموعه گزیده‌ای از غزل‌ها و شعرهای آزاد من‌را که طی دهه 70 و 80 سروده شده‌اند در برمی‌گیرد.

وی افزود: انتخاب این شعرها برعهده علی‌رضا قزوه بوده است. در این مجموعه حدود 80 قطعه شعر در 244 صفحه برای این کتاب انتخاب شده‌اند.

این شاعر درباره مضامین این گزیده اشعار ادامه داد: شعرهای این مجموعه براساس مضمون و موضوع سروده‌ها انتخاب نشده‌اند و در تمام زمینه‌های شعری من نمونه شعری در این کتاب دیده می‌شود. همچنین چند شعر مذهبی و اساطیری نیز در این دفتر گنجانده شده است.

وی در ادامه از انتشار دهمین مجموعه شعرش توسط انتشارات هزاره ققنوس خبر داد و گفت: این دفتر با عنوان «درخت‌ها عقلشان می‌رسد» 50 قطعه شعر سپید من‌را که طی سال گذشته سروده شده‌اند شامل می‌شود.

خورشاهیان اظهار داشت: اشعار این مجموعه همانند نهمین دفتر شعرم با عنوان «دل داده‌ام به تاریکی» مضامین عاطفی، اجتماعی جنگ را در برمی‌گیرند.

وی تاکید کرد: اما فضای شعرهای این مجموعه نسبت به دفتر پیشین وهم‌آلودتر است و عناصر چنین فضایی چون اشباح یا جن در این اشعار بیشتر دیده می‌شوند. همچنین تنهایی انسان امروز در شعرهای این دفتر بیش از پیش به تصویر کشیده شده است.

مجموعه شعر «درخت‌ها عقلشان می‌رسد» در 102 صفحه توسط انتشارات هزاره ققنوس منتشر و راهی بازار کتاب شد.

هادی خورشاهیان متولد 1352 در نیشابور و فارغ‌التحصيل رشته زبان و ادبيات انگلیسی از دانشكده‌ زبان‌های خارجی دانشگاه تهران است.

مجموعه‌های شعر «دل داده‌ام به تاریکی»، «پله‌ها را نشمرده آمدم بالا»، «عصر روزهای جمعه»، «مدایح»، «توی اخبار رادیو»، «در كلاس دير وقت»(شعر نوجوان) و «اين غزل‌های سليمان نيست» پیش‌تر از این شاعر به چاپ رسیده‌اند.

«باشد ایستگاه بعدی»، «کشوری که شکل چکمه است»، «من یک بادبادکم» و «باران در بهشت» عنوان برخی از مجموعه داستان‌های خورشاهیان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط