شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳
گامي در توليد كتاب‌هاي صوتي

پيشرفت‌هاي گوناگون تكنولوژي، مي‌كوشند زندگي در دنياي كنوني را با وجود كمبودهاي زمان ميسر و ثمربخش كنند. توليد نرم‌افزاري با نام آوابوك كه متن برخي از كتاب‌هاي چاپي را تبديل به كتاب صوتي كرده است، يكي از اين تلاش‌هاست./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين نرم‌افزار امكان شنيدن و خوانش كتاب و همراهي با متن در گوشي‌هاي تلفن همراه فراهم مي‌شود. اين تكنولوژي با كاهش برخي از دشواري‌هاي حمل و نقل و مطالعه كتاب‌هاي چاپي، در صدد است بسترهاي افزايش مطالعه در سير زمان‌ها و مكان‌هاي گوناگون را افزايش دهد.

اين نرم‌افزار با ارايه متن كتاب همراه صوت آن، يادسپاري و درك مطلب را ارتقا مي‌دهد. امكاناتي از قبيل جست‌وجو در متن، علامت‌گذاري، نشانه‌گذاري و ... از جمله قابليت‌هاي آوابوك به شمار مي‌آيند.

پديدآورندگان اين نرم‌افزار علاوه بر فرصت شنيدن صوت همزمان با مطالعه، امكاناتي نظير ‌امنيت بالا و غير قابل كپي بودن، تنظيم قلم و اندازه نمايش متن كتاب، استفاده از امكانات پشتيباني وب سايت و دانلود فصول را براي مخاطبان خود در نظر گرفته‌ا‌ند.

گفتني است آوابوك تاكنون متن آثاري مانند «وصيت‌نامه امام خميني(ره) را با صداي آيت‌الله خامنه‌اي، كتاب‌هاي «حيات اخروي» و «قيام مهدي» اثر آيت‌الله مطهري، 25 چكيده كتاب‌هاي مديريتي سال 2010، مجموعه پنج جلدي «حكايت‌هاي خلاق مديريتي» و مجموعه شش جلدي «داستان موفقيت شركت‌هاي بزرگ» را براي استفاده در تلفن‌هاي همراه به صورت ارايه متن همراه با صوت، طراحي كرده است. 

علاقه‌مندان  براي كسب اطلاعات بيشتر به نشاني اينترنتي www.avaabook.com مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط