یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۳
توليد و توزيع كتاب‌هاي صوتي ويژه معلولان و سالمندان

مدير روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب از توليد كتاب‌هاي صوتي ويژه معلولان خبر داد و افزود: اين كتاب‌ها به صورت نوار‌هاي كاست ويژه نابينايان، سالمندان و معلولان منطقه 11 شهرداري تهران توليد شده‌اند و همراه با طرح كتابدار محله به منازل اين افراد فرستاده مي‌شوند./

وفا برهاني با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: اين كتاب‌هاي شفاهي شبيه به نمايشنامه‌خواني در راديو توليد شده‌اند با اين تفاوت كه اين كتاب‌ها يك راوي دارند و چهار داستان را براي مخاطب بازگو مي‌كنند. 

وي افزود: اين طرح با توجه به آمار افراد معلول ساكن در منطقه 11  طرح‌ريزي شده است و در نيمه دوم ماه مهر با طرح كتابدار محله به اجرا در مي‌آيد. اگر اين طرح با استقبال ساكنان روبه‌رو شود، به توليد كتاب‌هاي شفاهي ادامه خواهيم داد.
 
برهاني با اشاره به طرح كتابدار محله افزود: طرح كتابدار محله به دليل استقبال مردم براي سومين بار از سوي كتابخانه آفتاب همزمان با روز جهاني ناشنوايان ويژه جانبازان، معلولان و سالمندان تهراني به اجرا در‌مي‌آيد.

برهاني افزود: در اين طرح دو نوع كتاب به در منازل فرستاده مي‌شوند. بخشي از اين كتاب‌ها، كتاب‌هاي منتخب خود افراد از كتابخانه‌هايند و بخش دوم، شامل بسته كتاب‌هاي رايگان است كه از سوي فرهنگسراي انقلاب به آنها اهدا مي‌شود. 

مدير روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب همچنين از برنامه‌هاي مناسبتي فصل پاييز اين فرهنگسرا خبر داد و گفت: نشست‌هاي تخصصي اين مركز با دو سرفصل به اجرا در مي‌آيند و شامل سلسله نشست‌هاي تخصصي انقلاب و نشست‌هاي صهيونيسم‌شناسي مي‌شوند.

وي افزود: يكي از برنامه‌هاي ويژه فصل پاييز، برگزاري کارگاه‌های قصه‌گویی با حضور کودکان و نوجوان همراه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های قصه‌گوست كه به یاد «حمید عاملی» پدر قصه‌گویي ایرانی برگزار مي‌شود تا شركت‌كنندگان قشنگ‌ترین قصه‌ها را در جمع دوستان خود برای کودکانشان تعريف کنند. 

برهاني در ادامه از برگزاري جشن كتاب در آبان ماه خبر داد و افزود: در صورت توافق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با سازمان فرهنگي هنري شهرداري، همزمان با هفته كتاب جشن كتاب را در فرهنگسراي انقلاب برگزار خواهيم كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها