سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
لزوم حضور منسجم ناشران ايراني در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي

دبير اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران با اشاره به حضور نمايندگان ناشران ايراني در نمايشگاه كتاب بولونيا گفت: حضور يكپارچه و منسجم ناشران ايراني در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي با عنوان اتحاديه ناشران و كتابفروشان موجب معرفي گسترده‌تر اهداف و برنامه‌ها ناشران مي‌شود.\

محمود آموزگار در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: چنين اقدامي، امکان عرضه آثار را برای ناشران کوچک فراهم می‌کند، همچنين مي‌تواند براي صنعت نشر ايران تبليغ خوبي باشد.

وي ادامه داد: آرایش سالن‌ها و غرفه‌هاي نمايشگاه نشانگر اين بود که اغلب ناشران از کشورهای مختلف به صورت یکپارچه و با عنوان اتحادیه كشور خود، آثارشان را عرضه مي‌كردند.

آموزگار با بيان اينكه كشورهاي استرالیا، آمریکا، انگلیس، اسکاندیناوی، آلمان، فرانسه و روسیه در اين زمره قرار داشتند، گفت: برخي از كشورهاي همسايه نيز به اين شيوه عمل كرده بودند و بازديدكنندگان و مخاطبان استقبال خوبي از اين موضوع داشتند.

دبير اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران،‌ تصريح كرد: معمولا ناشران بزرگي که از عهده پرداخت مبالغ اجاره غرفه بر می‌آیند، غرفه اختصاصی می‌گیرند، ناشران ما نیز می‌توانند از این تجارب استفاده کرده و با تجمع در یک غرفه حضور موثرتری داشته باشند.

وي با بيان اينكه حدود 1300 شرکت کننده از 67 کشور جهان در بیست هزار متر مربع فضای نمایشگاهی کتاب‌های جدید خود را در بولونيا به معرض نمایش گذاشتند، عنوان كرد: با توجه به موفقیتی که ناشران، مولفان و تصویرگران ایرانی در سال‌های گذشته در این نمایشگاه به دست آورده‌اند، هر سال تعدادی از ناشران، نویسندگان و تصویرگران از کشور ما در این نمایشگاه حضور دارند.

آموزگار همچنين درباره غرفه‌‌هاي ايراني حاضر در اين نمايشگاه، يادآور شد: در نمایشگاه امسال، پنج غرفه به کشور ما اختصاص داشت که علاوه بر غرفه انتشارات شباویز از ناشران بخش خصوصی، غرفه‌های انتشارات علمی و فرهنگی، شکوفه (امیرکبیر) و کانون پرورش فکری کودکان و نو جوانان نیز با استقبال بازدید کنندگان ساير كشورها روبرو بود. 

وي گفت: غرفه‌اي نيز به نمايندگي از نمايشگاه كتاب تهران به موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران اختصاص داشت.
چهل و هشتمین نمایشگاه کتاب بولونیا از هشتم تا یازدهم فروردین ماه سال جاری در شهر بولونیای ایتالیا برگزار شد و هياتي متشكل از 22 ناشر ايراني از سوي اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران از اين نمايشگاه بازديد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط