شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۶
خواجه‌نصير، موضوع كتاب ماه فلسفه شد

شماره فروردين ماه كتاب ماه فلسفه منتشر شد. اين شماره در قالب ويژه‌نامه به بررسي آثار خواجه نصير و همچنين كتاب‌هايي كه درباره او منتشر شده‌اند، مي‌پردازد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب ماه فلسفه كه سردبيري آن را علي اوجبي عهده‌دار است، انتشار هفت ويژه‌نامه را در دستور كار خود قرار داده كه ويژه‌نامه خواجه‌نصير يكي از آنهاست.

مسوولان اين نشريه قصد دارند هايدگر، دكارت، مرلوپونتي، هگل، فلسفه ذهن و تاريخ فلسفه غرب را موضوع ويژه‌نامه‌هاي بعدي طي سال جاري قرار دهند.

معرفي و نقد كتاب‌هايي كه در اين حوزه‌ها منتشر شده‌اند، موضوع اصلي بررسي‌هاي اين نشريه‌اند.

اين ويژه‌نامه به مناسبت بزرگداشت خواجه نصيرالدين طوسي و در پي نامگذاري سال گذشته از سوي يونسكو به نام اين شخصيت برجسته تدارك ديده شده است.

خواجه نصير در شاخه‌هاي گوناگون آثار ارزشمند كوتاه و بلدي از خود به يادگار گذاشته است، در حالي كه برخي از آثار متعددي كه در منابع كتاب‌شناسي به وي منسوب شده‌اند، متعلق به او نيستند. 

مكتب منطق‌نگاري خواجه طوسي، رساله آغاز و انجام و بازتاب آن در گزارش وجودي اسرار الآيات، تجريد الاعتقاد و تاملات دواني بر آن، شرحي به مثابه متن، طبقه‌بندي دانش‌هاي عقلي و خواجه نصير، فيلسوف گفت‌وگو از جمله مقالات مندرج در اين شماره ماهنامه‌اند. 

شماره چهل و سوم ماهنامه كتاب ماه فلسفه با بهاي 12000 ريال از سوي موسسه خانه كتاب منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها