سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
چاپ پنجم رمانی با موضوع دهه شصت ایران

چاپ پنجم رمان «هیچ وقت نامزد نبودیم» با موضوع روایت سال‌های پُر فراز و نشیب زندگی مردم ایران در دهه ۶۰ و ۷۰ از سوی نشر البرز به بازار عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این رمان اولین نوشته رضا استادی است که چاپ اول آن در پاییز سال ۱۳۸۰ به بازار عرضه شد و در سال‌های گذشته علاوه بر تجدید چاپ نسخه‌های کاغذی آن، نسخه‌های الکترونیکی آن نیز در اپلیکیشن‌‌های مختلف عرضه شده است.

داستان این کتاب در دهه‌های 60 و 70 اتفاق می‌افتد. شرایط اجتماعی و سیاسی ایران در دوران انقلاب و به‌طور خاص در سال‌های ابتدایی، در بستری خانوادگی و عاشقانه به تصویر کشیده شده است. شخصیت اصلی این رمان روزنامه‌نگاری به نام ستاره میرافشار است که پس از انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه‌ها وارد حرفه روزنامه‌نگاری می‌شود و همین مساله امکانی را برای او فراهم می‌آورد تا رخدادهای این دهه پُر فراز و نشیب را به تصویر بکشد. رخدادهایی همچون: جنگ و تاثیر آن بر شهرها، کشتار حجاج ایرانی در مکه، سیل تجریش، قبولی قطعنامه، فوت امام خمینی (ره) و دیگر وقایع مهم و سرنوشت‌ساز دهه شصت و اوایل دهه هفتاد.

«بدون تو غیرممکن بود»، «حمام تُرکی»، «خونه خالی» و «لاگ‌جری» دیگر آثار این نویسنده است. استادی هم اکنون در حال نگارش رمانی با موضوع جنگ ایران و عراق است که در این کتاب با فلاش‌بک به گذشته برخی شخصیت‌‌های «هیچ وقت نامزد نبودیم» نیز حضور دارند.
 
 
 چاپ پنجم رمان «هیچ وقت نامزد نبودیم»، اثر رضا استادی در 700 صفحه و به‌بهای 145 هزار تومان از سوی انتشارات البرز راهی کتاب‌فروشی‌ها شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها