یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
نامزدهای نهایی جایزه وین‌رایت اعلام شد / شناخت طبیعت در میانه کرونا

فهرست نهایی جایزه وین‌رایت، ویژه کتاب‌هایی درباره طبیعت در حالی منتشر شد که دنیا در حال جنگ با پاندمیک کرونا است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جایزه آثار مربوط به طبیعت تحت عنوان «وین‌رایت» در حالی اعلام شد که انسان معاصر با پاندمی کرونا می‌جنگد و بسیاری از متخصصین حوزه طبیعت معتقدند دست‌کاری طبیعت توسط انسان معاصر موجب اختلال در کارآیی طبیعت شده است.
 
مردم دنیا در اواخر سال 2019 در خانه‌های خود زندانی شدند و تنها راه نجات خود را در فاصله اجتماعی دیدند. در این شرایط تصاویر زیادی منتشر شد که در آن حیوانات به شهرهای و خیابان‌هایی آمدند که پیش از این شلوغ و پر از همهمه بود اما حالا و در سکوت در خیابان‌ها قدم می‌زدند.
 
همین موضوع میزان توجه نویسندگان حوزه طبیعت را جلب کرد و بسیاری از آثار امسال درباره قرنطینه و آرامش ساکن در طبیعت پس از این ماجرا شد.
 
«شبان انگلیسی: یک ارثیه» نوشته جیکز ریبانکز، «پر» نوشته چارلی گیلمور، «من به اینجا تعلق دارم» نوشته آنیتا ستهی، «دانه تا خاک» نوشته مارک هامر، «سکوت وحشی» نوشته راینر وین، «جاهای باریک» نوشته کری دوخارتای، و «زندگی درهم‌پیچیده» نوشته شلدریک، «تور صفر: چطور از تغییرات آب و هوایی جلوگیری کنیم» نوشته دیتر حِلم» در میان نامزدهای نهایی جایزه وین‌رایت سال 2021 قرار دارند.
 
جایزه 5 هزار پوندی «وینرایت» توسط «فرانسیس لینکلن» با هم‌کاری «نشنال تراست» ایجاد شده و به آثار مکتوبی تعلق می‌گیرد که منعکس کننده ارزش‌های مدنظر «آلفرد وینرایت» نویسنده باشند؛ آثاری که الهام‌بخش مردم برای کشف دنیای بیرون و عشق به مناظر بکر و احترام به طبیعت باشند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها