چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
عرضه 3 کتاب تاریخ شفاهی حوزه هنری در نمایشگاه کتاب تهران

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: « شهریار سرزمین من»، « اندکی بنشین که باران بگذرد» و « پاییز آمد» سه کتاب تاریخ شفاهی حوزه هنری زنجان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور دارد.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با هدف معرفی آثار تالیف شده در استان، 3 کتاب از تالیفات حوزه هنری در نمایشگاه کتاب 1402 عرضه شده است.

وی تصریح کرد: هر سه کتاب عرضه شده مربوط به بخش‌هایی از تاریخ شفاهی حوزه هنری زنجان است که شامل « شهریار سرزمین من»، « اندکی بنشین که باران بگذرد» و « پاییز آمد» است.

نعمتی در معرفی بیشتر این کتاب‌ها گفت: کتاب « شهریار سرزمین من» بر اساس زندگی‌نامه شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای و به قلم معصومه زینعلی نوشته شده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان افزود: کتاب اندکی بنشین باران بگذرد نیز بر اساس زندگینامه و همسرانه ساده و صمیمی از خاطرات شمسی فلاحتی همسر معلم شهید سید امیرحسین موسوی نوشته شده است.

نعمتی ادامه داد: کتاب «پاییز آمد» نیز بر اساس خاطرات فخرالسادات موسوی همسر سردار شهید احمد یوسفی به قلم گلستان جعفریان نوشته شده که این کتاب در بخش پرفروش‌ترین کتاب‌ها نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری استان زنجان یکی از اولویت‌های خود را حمایت از نویسندگان و مولفان کتاب می‌داند، گفت: خوشبختانه آثار منتشر شده حوزه هنری از جمله کتاب‌های شاخص استان بوده و در بحث فروش نیز با استقبال خوبی از سوی خوانندگان مواجه شده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری نمایشگاه کتاب 1402 به صورت سالانه و با حضور نویسندگان و ناشران از نقاط مختلف کشور گفت: نمایشگاه‌‌ها فرصتی برای تضارب آراء و آشنا شدن مردم با کتاب‌ها و نویسنده‌‌ها فراهم می‌‌‌کنند.

وی افزود: یکی از کارکردهای مهم نمایشگاه‌‌های کتاب، یعنی آشنا شدن فعالان فرهنگی با تازه‌‌های نشر باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و فعالان فرهنگی ‌این فرصت را از دست ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها