شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
دیدار و همدلی با کتابفروشی‌های سنندج

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با همراهی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی و معاون فرهنگی شهرداری سنندج از کتابفروشی‌های سطح شهر سنندج بازدید کرد و پای درددل و مسائل و مشکلات آنها نشست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، عبید رستمی امروز شنبه (29 آبان) با همراهی سیف‌الله رضایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج و سرکوت نجفی معاون فرهنگی شهرداری سنندج از تعدادی از کتابفروشی‌‌های سطح شهر سنندج بازدید کردند و پای درددل و مسائل و مشکلات این قشر فرهنگی جامعه نشستند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در این دیدارها با اشاره بر تاثیرگذاری مطالعه بر رشد فرهنگی جامعه اظهار کرد: کتاب هیچ گاه جایگاه واقعی خود را در جامعه از دست نداده است و فرهیختگان و جامعه کتابخوان همواره خود را موظف به مطالعه می‌دانند.
 

رستمی مشکلات اقتصادی و معیشتی را از دلایلی کمرنگ شدن کتاب در سبد فرهنگی خانواده‌‌های ایرانی عنوان کرد و افزود: در سالیان گذشته برنامه‌هایی که به منظور افزایش دسترسی مردم به کتاب و تمایل به مطالعه برگزار شده است، تا حدی توانسته در این مسیر اثربخش باشد اما باید دانست تاثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی در بلند مدت مورد نظر است و باید برای این مسئله صبوری به خرج داد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌‌های فصلی کتاب اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 94 برای هدفمند کردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد و این دوره که نوزدهمین دوره آن است، خوشبختانه به جایگاه خوبی رسیده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان همچنین گفت: فروش 16 میلیارد ریالی کتاب در طول یک هفته اجرای طرح «تابستانه کتاب 1400» با وجود قرمز بودن وضعیت کرونا در این استان گویای این واقیعت است که کتاب و کتابخوانی جایگاه ویژه‌ای در این خطه از خاک ایران اسلامی دارد و این مهم چراغ راهی برای مسئولین استان است تا با اجرای طرح‌های فرهنگی با موضوع کتاب سرانه مطالعه را در این استان به حداکثر برسانند.
 

کتابفروشی‌‌های سنندج نیز در این دیدارها بحث گرانی کاغذ و کتاب، برگزاری جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب‌ها و تازه‌‌های نشر با حضور اهالی فرهنگ و مشارکت مردم در پویش‌‌های کتابگردی را از جمله مسائل و راهکارهای رونق بازار کتاب اعلام کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها