سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
بیانیه کتابخانه ملی به مناسبت هفته دفاع مقدس/ مدیران فرهنگی آستان مقدس امام حسین (ع) در كتابخانه ملی/ ویژه برنامه کتابخانه ملی در رادیو کتاب

مهمترین اخبار از سازمان اسناد و کتابخانه ملی به انتشار بیانیه این سازمان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، بازدید هیئت فرهنگی آستان مقدس امام حسین (ع) از این كتابخانه و همچنین پخش ویژه برنامه سازمان اسناد و كتابخانه ملی از رادیو كتاب اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سازمان اسناد و کتابخانه ملی به مناسبت گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، در بیانیه‌ای این روزها را یادآور روزهایی دانست که به حق در قله تاریخ ایثار و جانفشانی‌های این مرزو بوم نشسته است؛ روزها و سال‌هایی که برای بیان خوبی ها و برکاتش نه فقط یک هفته که ماه ها و شاید سال ها لازم باشد.
 
این سازمان در این بیانیه، دفاع مقدس را تابلوی تمام نمای عشق و ایثار ملت بزرگ ایران و نمادی گویا از جلوه‌های غرورآفرین و افتخارآمیزی دانسته که استقامت و پایداری دلیر مردان ایران را در برابر تجاوز ناجوانمردانه نیروهای بعثی به زیبایی به نمایش درآورده است.
 
در بخشی از این بیانیه آمده است:
ما کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان کارکنان یکی از قطب‌های فرهنگی کشور، عهدی دگر با آرمان‌های شهدا و ایثارگران می بندیم. ما خود را سربازان مطیع رهبر فرزانه و آگاه انقلاب می دانیم که به حق درباره جنگ نرم بیم داد و لزوم حفظ هوشیاری را در این برهه حساس گوشزد کرد. ما می دانیم که باید ادامه دهنده راه رزمندگان دفاع مقدس هشت ساله باشیم چرا که جنگ را نه تنها پایان یافته نمی دانیم، بلکه ابعاد و پیچیدگی‌های آن را بیشتر از گذشته می دانیم. پس ما آماده ایم و فان حزب الله هم الغالبون.
متن کامل این بیانیه را (اینجـــــا) بخوانید.
 
بازدید كارشناسان آستان مقدس امام حسین (ع) از كتابخانه ملی
هیأتی سه نفره متشكل از مدیران و كارشناسان فرهنگی آستان مقدس امام حسین (ع) از كشور عراق،  یكشنبه سی ام شهریورماه سال جاری از كتابخانه ملی بازدید به عمل آوردند. در این بازدید 2 ساعته كه با همراهی كشاورز، مشاور معاون كتابخانه ملی  انجام شد، هیأت عراقی از بخش‌های مختلف كتابخانه، از جمله تالارهای ایران شناسی و اسلام شناسی، كتابخانه نابینایان، تالار رقومی و تالار نسخ خطی دیدن کردند.
 
 در حاشیه این بازدید میهمانان خارجی طی نشستی با مدیر تالار ایران شناسی و اسلام شناسی به بحث و تبادل نظر در زمینه منابع كتابخانه ملی و امكانات آن پرداختند.
 
از نكات جالب توجه این دیدار می توان به كتاب‌های عربی موجود در تالار اسلام شناسی اشاره كرد كه نظر
بازدیدكنندگان عراقی را به خود جلب كرد. در ادامه این دیدار شرایط استفاده از منابع كتابخانه ملی برای بازدیدكنندگان خارجی به طور كامل توضیح داده شد.
 
پخش ویژه برنامه سازمان اسناد و كتابخانه ملی از رادیو كتاب
همچنین از امروز ویژه برنامه ای در زمینه فعالیت‌های سازمان اسناد و كتابخانه ملی با عنوان «باغ ملی» از رادیو كتاب پخش می شود. این برنامه همه روزه از ساعت 16 تا 17 از رادیو كتاب، موج FM ردیف 5/95 قابل دریافت است.
 
محتوای این برنامه در زمینه فعالیت‌های جاری و توسعه ای سازمان اسناد و كتابخانه ملی است و شامل گزارش ها و مصاحبه‌های تخصصی در این عرصه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها