سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
ماجرای دایناسوری که دنبال هویتش می‌گشت

نوشین شعبانی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان که به تازگی کتاب «می‌سی‌نو کوچولو»ی او منتشر شده، گفت: این کتاب درباره دایناسوری است که هویت خود را نمی‌شناسد و دنبال هویت خود می‌گردد.-

شعبانی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره تازه‌ترین کتابش گفت: خوشحالم که بالاخره «می‌سی‌نو کوچولو» چاپ شد. این کتاب شامل 15 داستان به هم پیوسته است. موضوع کتاب درباره دایناسوری است که هویت خود را نمی‌شناسد و  دنبال هویت خود می‌گردد تا این‌که هویتش را کشف می‌کند.

وی افزود: داستان‌های این کتاب در فصل‌های کوتاه با زبان طنز نوشته شده‌اند؛ داستان‌هایی که برای کودکان دبستانی قابل فهمند. پیش‌تر نیمی از داستان‌های کتاب در سروش کودکان منتشر شده‌اند اما به دلیل تغییر سردبیر بقیه داستان‌ها چاپ نشدند. در حین نوشتن این داستان‌ها توجه و آشنا کردن بچه‌ها به شناخت از خود مورد توجهم بود.

این نویسنده توضیح داد: هر کس در وجودش یک «خود» دارد که می‌تواند آن را بشناسد. این موضوع درباره دایناسور کتاب «می‌سی‌نو کوچولو» هم صدق می‌کند و او از طریق دوستی‌ها و تجربه‌هایی که به دست می‌آورد، به سمت شناخت از خود گام برمی‌دارد.

شعبانی گفت: این دایناسور حتی در ابتدا اسمش را هم نمی‌داند و «خود» برایش کاملا ناشناخته است. همان‌گونه که پشت جلد کتاب آورده‌ام «می‌سی نو کوچولو نمی‌داند چه جور حیوانی است. او فقط می‌داند خرس نیست، کرگدن نیست، زرافه نیست، میمون نیست؛ حتی پرنده نیست. برای همین می‌سی نو راه می‌افتد توی جنگل تا بفهمد کیست، اما این کار خیلی هم آسان نیست...».

کتاب «می‌سی‌نو کوچولو» به تازگی در 155 صفحه شامل 15 داستان و با تصویرگری عاطفه ملکی جو با شمارگان هزار و 500 نسخه از سوی انتشارات پیدایش منتشر شد.

نوشین شعبانی نویسنده حوزه کودک و نوجوان متولد 1343 کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی است.

او داستان‌های فراوانی برای کودکان و نوجوانان نوشته و منتشر کرده که از آن میان «همسایه‌های تازه» ، «ماشینی که خواندن و نوشتن یاد گرفت» ، «موجودی عجیب در سیاره درختی» و «آفرین به دردونه، دختر یکی یه دونه» را بیشتر دوست دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها