چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۲
«از پاریس تا آکروپولیس» در کتابفروشی‌های ایران

کتاب «از پاریس تا آکروپولیس» مجموعه نوشتار و عکس‌های سحر عشقی ثانی، گرافیست و عضو انجمن طراحان گرافیک ایران منتشر شد. این کتاب که حاصل دو سفر عشقی‌ثانی به کشورهای یونان و فرانسه است، با مقدمه‌ای از برادران امیدوار، جهانگردان مشهور ایرانی، به کتابفروشی‌ها راه یافته است.-

عشقی‌ثانی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این کتاب حاصل سفر توریستی من به فرانسه و یونان در سال 2009 است. در آن سال من و چند نفر دیگر به نمایشگاهی به نام «شمون» در پاریس دعوت شده بودیم و این کتاب حاصل آن سفر و سفر دیگرم به کشور یونان است. 

وی افزود: در این سفرها من از کل مسیر و مناطق باستانی و اماکن فرهنگی و هنری عکس گرفتم و برای این کتاب بهترین آن‌ها‌ را انتخاب کردم. در اصل این کتاب یک داستان به هم پیوسته است که در جاهای مختلف آن عکس‌ها وارد شده‌اند. یعنی در اصل ابتدا مطالب آماده شد و بعد عکس‌ها برای مطالب انتخاب شدند. 

عشقی‌ثانی در ادامه درباره منابع این پژوهش  توضیح داد: در برخی موارد برای اطمینان از علمی بودن نوشتارها و همچنین بیان تاریخ درست و واقعی شکل‌گیری برخی از اماکن فرهنگی و تاریخی، به منابعی رجوع کردم و در بخش‌هایی هم از بروشور و کاتالوگی که برای معرفی مکان‌های تاریخی چون آکروپولیس یونان، در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد، استفاده کردم. 

این نویسنده و عکاس در ادامه با اشاره به این نکته که عکاسی برایش یک تفریح خاص است، گفت: کار اصلی من گرافیک است و در حدود 10 سال است که عضو انجمن طراحان گرافیک ایران هستم. البته به داستان هم علاقه‌مندم و برخی داستان‌هایم در نشریات مختلف ادبی و داستانی منتشر شده است. 

عشقی‌ثانی در پایان گفت: به تازگی هم نگارش نخستین رمان بلندم با عنوان «شیشه» را به پایان رسانده‌ام. داستان این رمان از روی زندگی واقعی یک فرد گمنام اقتباس شده و درباره یکی از مسایل روز جوان‌هاست. امیدوارم این رمان تا قبل از پایان سال جاری منتشر شود. 

کتاب «از پاریس تا آکروپولیس» با مقدمه‌ای از برادران امیدوار با شمارگان دو هزار نسخه، در 282 صفحه و بهای 15 هزار تومان از سوی نشر «نظر» وارد کتابفروشی‌ها شده است. 

بهار امسال (1391) نمايشگاه پوستر سحر عشقی ثانی با عنوان «راز حروف گرجی» از طرف سفارت گرجستان در ایران با همکاری موسسه فرهنگی اکو برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها