پنجشنبه ۲ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۸
فرهت: مراسم كتاب فصل عامل پيشرفت محتواي علمي آثار است

مولف شايسته تقدير شانزدهمين جايزه كتاب فصل براي كتاب «مراقبت‌هاي ويژه در بيماري‌هاي نوزادان و كودكان» گفت: مراسم كتاب فصل، عامل پيشرفت محتوا و كيفيت علمي و ادبي آثار است._

دكتر احمدشاه فَرهت در گفت‌ و گو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، برگزاري جايزه كتاب فصل را مثبت و ارزنده تلقي كرد و گفت: اين نخستين حضورم در مراسم كتاب فصل بود و داوران به تمام رشته‌هاي دانشگاهي و مباحث علمي توجه ويژه‌اي داشته‌اند. 
 
اين استاد دانشگاه علوم پزشكي مشهد، درباره كتاب «مراقبت‌هاي ويژه در بيماري‌هاي نوزادان و كودكان» گفت: اين اثر با توجه به نياز متخصصان و اساتيد متخصص نوزادان و كودكان در ايران نگاشته شده است.

وي يادآور شد: كتاب حاضر با همكاري 22 مولف و استاد دانشگاه علوم پزشكي مشهد و بيرجند در 22 فصل تدوين شده است.

فرهت، اهميت نگارش كتاب در حوزه مراقبت‌هاي ويژه كودكان و نوجوان را افزايش بيماري‌ براي اين گروه سني دانست و گفت: بسياري از بيمار‌ي‌ها در منزل قابل درمان است اما نوزادان و كودكان به دليل ضعف و ناتواني بدني حتي براي ويروس‌هاي كم‌اهميت يا اسهال نيز نياز به مراقبت‌هاي پزشكي و پرستاري دارند.

اين مولف حوزه علوم پزشكي، محورهاي اصلي كتاب را توجه به بيماري‌هاي تنفسي، گوارشي و كليوي نوزادان و كودكان دانست و افزود: هر فصل اين كتاب توسط يكي از مولفان علوم پزشكي و متخصص نوزادان و كودكان نگاشته شده است.

فرهت توضيح داد: سال گذشته در دانشگاه علوم پزشكي مشهد كنگره‌اي علمي در حوزه نوزادان و كودكان برگزار و خلاصه مقالات آن در قالب كتاب منتشر شد، ‌پس از برپايي اين كنگره، استادان دانشگاه علوم پزشكي مشهد تصميم به نگارش كتابي براي مراقبت‌هاي ويژه نوزادان و كودكان گرفتند و اين كتاب پس از يك سال منتشر شد.

وي مخاطبان اصلي اين كتاب را متخصصان اطفال، پزشكان عمومي و متخصصان دانست و گفت:‌ متن كتاب گستره وسيعي از اصطلاحات تخصصي پزشكي را دربردارد.

فرهت با اشاره به اينكه برخي از كتاب‌هاي پزشكي داراي نقاط ضعف و كمبودهايي است، توضيح داد: اين كتاب نيز در ويرايش‌هاي بعدي مطالب جديد و بيشتري را به مطالب قبلي مي‌افزايد.

كتاب «مراقبت‌هاي ويژه در بيماري‌هاي نوزادان و كودكان» اثر دكتر احمدشاه فرهت و جمعي از استادان دانشگاه علوم پزشكي مشهد از سوي انتشارات علوم پزشكي مشهد منتشر و به عنوان اثر شايسته تقدير در بخش علوم كاربردي (پزشكي) شانزدهمين جايزه كتاب فصل انتخاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها