شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۷
جشنواره شعر فجر نوروز فرهنگ در ایران است

احسان فریدونی، شاعر و برگزیده دومین دوره جشنواره شعر فجر، از پنجمین دوره این جشنواره به عنوان نوروز شعر و فرهنگ در ایران یاد کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، فریدونی گفت: حضور نخبگان شعری حول محور یک رویداد ادبی از اتفاقات نادری است که این سال‌ها با همت مسوولان در جشنواره شعر فجر محقق شده است.

وی جشنواره شعر فجر را اعتبار شعر معاصر ایران دانست و تصریح کرد: گستردگی این همایش در سطح کشور موجب نشاط در جامعه شاعران شده است و من سرایندگان متعددی را می‌شناسم که مترصد زمانی مناسب جهت حضور در این جشنواره هستند.

وی با بیان این‌که با پراکنده کردن فعالیت‌های جشنواره در طول سال می‌توان بر میزان عمق و نفوذ آن افزود یادآور شد: در این زمینه می‌توان از تجربیات جشنواره‌های کهن‌سال کشور نظیر جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر بهره برد.

فریدونی در پایان توضیح داد: چنان‌چه تمهیداتی اندیشیده شود که مردم عادی و علاقه‌مند هم بتوانند در مراسم شعرخوانی جشنواره شعر فجر شرکت کنند، اثرگذاری شایسته‌ای در سطح کشور ایجاد می‌شود و می‌تواند بر رونق جشنواره بیفزاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط