سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۵
زبان فارسی سرچشمه 4 هزار لهجه امروزی است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح امروز (28 دي) در هفتمين مجمع بين‌المللي استادان زبان و ادب فارسي با اشاره به تاريخ زبان فارسي گفت: زبان فارسي كه پشتوانه آن دوازده قرن ادب نثر و نظم مكتوب است، در شكل گرفتن چهار هزار لهجه امروز در جهان نقش و اهميت كم‌نظيري دارد.

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين مراسم كه در سالن كتابخانه مركزي دانشگاه تهران برگزار شد، مشايي،‌ رئیس دفتر رييس جمهور، خرمشاد، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و جمعي از شاعران و استادان زبان و ادب فارسي ايراني و خارجي حضور داشتند. در ابتداي اين برنامه عباسعلي وفايي،‌ دبير همايش گزارشي از نحوه برپايي هفتمين مجمع بين‌المللي استادان زبان و ادب فارسي ارايه كرد. 

سيد محمد‌حسيني نیز با اشاره به تاريخ زبان فارسي، گفت: زبان فارسي كه پشتوانه آن دوازده قرن ادب نثر و نظم مكتوب است، در شكل گرفتن چهار هزار لهجه امروز در جهان نقش و اهميت كم‌نظيري دارد.

همچنين فرهاد رهبر، رييس دانشگاه تهران نيز زبان فارسي و ايرانيان را ميراث‌داران گنجينه بشري دانست و بر اين نكته تاكيد كرد كه زبان شعر و نثر فارسي، سراسر جهان را از گذشته تا امروز درنورديده است. 

در بخش ديگري از اين مراسم از نرم‌افزار آموزش زبان فارسي براي خارجيان، رونمايي شد.

گزارش تكميلي اين مراسم متعاقبا در «ايبنا» منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها