دوشنبه ۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۰
غني‌سازي منابع و تجهيزات گامي در دلپذيرسازي كتابخانه‌

مديركل كتابخانه‌هاي استان تهران گفت: براي دلپذير شدن كتابخانه‌هاي عمومي بايد در گام نخست آن را به منابع و تجهيزات به‌روز و موردنياز اقشار مختلف مجهز كنيم.\

مديركل كتابخانه‌هاي استان تهران با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) گفت: كتابخانه دلپذير داراي فضاي باز و مجهز به تجهيزات جديد و منابع كافي است. كتابداران كتابخانه دلپذير با انگيزه و متخصص رشته كتابداري‌اند و اعضا و مراجعان مي‌توانند از اينترنت استفاده كنند.
اسفنديار مبتكرسرابي افزود: در سال‌هاي اخير از زمان استقلال نهاد كتابخانه‌هاي عمومي با بهبود امكانات و منابع كتابخانه‌ها و ساخت كتابخانه استاندارد روبه‌رو شديم. هر سال اعتباري خاص به تعمير و تجهيز كتابخانه‌ها اختصاص مي‌يابد و هر ماه سهميه كتاب‌هاي تازه براي اعضاي كتابخانه‌هاي استان‌ها درنظر گرفته مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: هفته جاري كلنگ ساخت كتابخانه استاندارد باقر شهر با زيربناي هزار متر مربع به زمين نشست. اعتبار اوليه اين كتابخانه 2 ميليارد ريال است.

مبتكرسرابي گفت: هفته كتاب، كتابخانه تخصصي قرآن و عترت در رباط‌كريم افتتاح مي‌شود. منابع اختصاص يافته به اين كتابخانه 10 هزار عنوان كتاب است.

وي افزود: راه‌اندازي كتابخانه تخصصي گامي در مطلوب ساختن خدمت‌رساني فرهنگي است و شوق مطالعه را در جوانان افزايش مي‌دهد. راه‌اندازي بخش‌هاي متنوع در كتابخانه‌هاي عمومي نيز در دلپذير شدن و مطلوبيت آن‌ها موثر است.

مبتكرسرابي گفت: بهترين كتابخانه استان تهران در پارك شهر مستقر است و پس از آن كتابخانه‌هاي شهيد چمران تهران و امام علي (ع) شهريار مطلوب‌ترين كتابخانه‌هاي عمومي‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط