سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۵
تاليف «فيزيك فراصوت و دستگاه‌ها» به پايان رسيد

ترجمه و تاليف كتاب «فيزيك فراصوت و دستگاه‌ها» به پايان رسيده و اين كتاب به زودي روانه بازار نشر مي‌شود.

اين مجموعه،‌ كتابي جامع با موضوع تصويربرداري فرا‌صوتي در پزشكي است كه به نوعي اولين كتاب فارسي در اين حوزه به شمار مي‌آيد.

دكتر محمدجواد ابولحسني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با اعلام اين خبر افزود: تاكنون كتاب جامع فارسي در زمينه تصويربرداري فراصوتي پزشكي در ايران وجود نداشته است. اين كتاب، براي دانشجويان مهندسي پزشكي، پزشكي، تكنولوژي و راديولوژي، دستيارات راديولوژي، زنان و زايمان، موضوعي بسيار كاربردي دارد.

وي با بيان اين‌كه، حجم زياد كتاب و مشغله‌هاي علمي زمان ترجمه را طولاني كرد، افزود: از آن‌جا كه ترجمه كتاب بر اساس آخرين چاپ در سال 1995 انجام شده، اطلاعات دستگاه‌ها و روش‌هاي جديد از جمله تصويربرداري هارمونيك، ‌بافت تحريك‌شده، تصويربرداري كشساني، مبدل‌ها با پهناي باند وسيع، تصويربرداري سه بعدي و چهاربعدي در اين كتاب نيامده، اما در چاپ بعدي كتاب، اين مطالب حتماً افزوده خواهد شد.

وي همچنين درباره ويژگي‌هاي كتاب توضيح داد: نگارش فصلي با عنوان خلاصه، مي‌تواند دانشجو را در ارائه مطالب به صورت جزئي كمك كند، همچنين سوالات دوره‌اي نيز راهگشاست.

ابوالحسني خاطرنشان كرد:‌ اين كتاب در 14 فصل تاليف شده كه از عناوين فصل‌هاي آن مي‌توان به دستگاه‌هاي فراصوت پايه، اصول و دستگاه‌هاي تصويربرداري ايستا، فيزيك و تجهيزات داپلر، فراصوت رگي، پردازش سيگنال ديجيتالي و تصوير اشاره كرد. 

وي تاكيد كرد: اين كتاب توسط انتشارات مركزي جهاددانشگاهي روانه بازار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط