شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵
«تا آخرين لحظه‌هاي رفتن» خواندني شد

انتشارات دليل‌ما در واپسين روزهاي سال 88، داستاني برگرفته از زندگي عمروبن حمق خزاعي، صحابي پيامبر(ص) و اميرالمومنين(ع) را در كتابي با عنوان «تا آخرين لحظه‌هاي رفتن» به چاپ رساند. اين كتاب را سيدحميد موسوي گرمارودي تاليف كرده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب بدون هيچ مقدمه يا پيشگفتاري سراغ داستان بخشي از زندگي «عمروبن حمق خزاعي» مي‌رود و با ايجاد فضايي كه اين ماجرا در بستر آن شكل گرفته است، خواننده را با خود همراه مي‌كند و از سرزمين كوفه تا دير اعلي با خود مي‌كشاند.

اين كتاب در چهار گام با عناوين «درگيري مسجد كوفه»، «فرار از شهر»، «به سوي دير اعلي» و «شهادت» به رشته تحرير درآمده است. 

اين كتاب با اين جملات آغاز شده است: «دندان‌هايم را از خشم بر روي هم فشار مي‌دادم. قطرات عرقي كه از پيشاني و شقيقه‌هايم مي‌چكيد، لخته‌هاي خون چسبيده به كلاه‌خود و بندهاي زره را مي‌شست. هياهو و غوغايي برپا بود. ما به فرماندهي مالك اشتر و دوشادوش ياران بزرگ اميرالمومنين علي(ع) در حالي كه صفوف لشكريان معاويه را مانند كرباس پوسيده‌اي مي‌شكافتيم، به سوي سراپرده و چادر فرماندهي دشمن پيش مي‌رفتيم. گويا همين چند صد متر راه به اندازه پيمودن ابديت انرژي و نيرو مي‌طلبيد.
همگي به نهيب فرمانده شجاع يك قدم به جلو بر مي‌داشتيم و نيزه‌ها و شمشيرهاي خود را بر ديوار سپرها و زره‌هاي لشكريان دشمن فرود مي‌آورديم كه به ياري ابليس آمده بودند ...»

از ديگر تاليفات اين نويسنده ديني مي‌توان كتاب‌هاي «دعای مستجاب»، «امام حسین علیه السلام»، «نسیم بهشت»، «گاو بنی اسرائیل»، «اصحاب فیل»، «اصحاب سبت»، «ماهی دریا»، «حق پدر»، «خدمتگزار خوبی؛ قنبر فرزند حمدان»، «شهید محبت؛ حجربن عدی کندی»، «محبوب امام»، «یار دیرینه؛ مقدادبن عمرو»، «مادر مقدس؛ مریم، دختر عمران»، «اصحاب اخدود»، «بانوی بهشتی، هاجر (س)»، «بانوی نیل؛ آسیه، دختر مزاحم»، «ابراهیم و قوچ قربانی»، «بانوی فرمانروا؛ بلقیس» را نام برد. 

نخستين چاپ كتاب «تا آخرين لحظه‌هاي رفتن» را انتشارات دليل‌ما در شمارگان 2000 نسخه، 64 صفحه و بهاي 8000 ريال روانه بازار نشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط