جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰
ويرايش جديد «سنجش و اندازه‌گيري در تربيت بدني و علوم ورزشي»

ويرايش جديد كتاب «سنجش و اندازه‌گيري در تربيت بدني و علوم ورزشي» اثر دكتر محمود شيخ، مهدي شهبازي و شهزاد طهماسبي بروجني منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر  از 18 منبع داخلي و خارجي تشكيل شده و ارايه كننده تازه‌ترين منابع سنجش و اندازه‌ گيري است، اما بايد به اين نكته توجه كرد كه اثر حاضر به صورت تجربي و بر اساس علم استادان كشورمان تاليف شده، زيرا تازه‌ترين منبع خارجي اين اثر به سال 2000 بر مي‌گردد و مي‌توان آن را ثمره سال‌ها تجربه و تلاش كارشناسان داخلي عنوان كرد.

كتاب حاضر با بيان اطلاعاتي نظير ارزشيابي آمادگي جسماني و آزمون‌هاي تربيت بدني مي‌تواند براي كارشناسان ورزشي و دانشجويان تربيت بدني و علوم ورزشي موثر واقع شود.

اين كتاب در سه بخش و 15 فصل طراحي شده است. بخش نخست آن دربرگيرنده مفاهيم اساسي و پايه سنجش و اندازه‌گيري در تربيت بدني است و بخش بعدي، آمار توصيفي و استنباطي را شامل مي‌شود و بخش پاياني اثر نيز به بيان مواد قابل اندازه‌گيري در تربيت بدني مي‌پردازد.

در قسمتي از پيشگفتار مولفان آمده است: «امروزه پژوهش و تحقيق تجربي و نيز تفسير، تبيين و توجيه نتايج آن در هيچ يك از رشته‌هاي علوم بدون استفاده از روش‌هاي آماري امكان‌پذير نيست. تاكنون چندين كتاب سنجش و اندازه‌گيري در تربيت بدني توسط مولفان و مترجمان ارجمند تاليف و ترجمه شده است، استادان و محققان گرانقدري كه در اين خصوص دست به قلم زده‌اند و هز يك دريچه‌اي روشن به روي خوانندگان گشوده و مطالب ارزشمندي را به زيور طبع آراسته‌اند.
تاليف كتاب حاضر، بر اين مبنا صورت گرفته كه ماخذي جامع و معتبر از سنجش و اندازه‌گيري در تربيت بدني را در دسترس استادان و دانشجويان رشته تربيت بدني و ساير رشته‌هاي وابسته قرار دهد.»

كتاب «سنجش و اندازه‌گيري در تربيت بدني و علوم ورزشي» از سوي انتشارات بامداد كتاب و نشر ورزش در شممارگان 3300 نسخه، 224 صفحه و 35000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط