جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۹
جشنواره بزرگ شاهنامه‌خواني در کهگيلويه و بويراحمد برگزار شد

چهارمین جشنواره بزرگ شاهنامه‌خوانی با حضور برترين شاهنامه خوانان استان کهگيلويه و بويراحمد از شهرستانهاي بهمئي، بويراحمد، دنا، کهگيلويه و گچساران و هنرنمایی نقالان برجسته کشور از استانهای تهران و لرستان در دبيرستان دخترانه معرفت شهرستان سي‌سخت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کهگيلويه و بويراحمد در مراسم افتتاحيه اين جشنواره ضمن خير مقدم به حاضرين و هنرمندان گفت: ما براي حفظ هويت و مليت خود به فردوسي و شاهنامه و گذشتگان نياز داريم. ما به گذشتگان نياز داريم تا آينده را بسازيم و به حال توجه کنيم .

" آشنا " افزود: از دلائل بقاي ملتها و دولتها عبرت گرفتن از گذشتگان و تاثير گرفتن از بزرگان و پيشکسوتان است وما بنا داريم در اين سالي که به نام سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي نامگذاري شده کتابي را به همين نام از نگاه فردوسي ،حضور همه فردوسي‌دوستان و هنرمندان و مردم شريف کشورمان عرضه کنيم تا هم به نيازهاي خود پاسخ بگوئيم و هم به ديگران بگوئيم که فردوسي از افتخارات اين مرز و بوم است که هويت و مليت و دفاع از وطن را در شعرهايش به خوبي نشان داده است .

وي اظهار داشت : اگر بخواهيم ايراني سرافراز و با افتخار داشته باشيم بايد هويت و مليت خود را حفظ و به آن افتخار کنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط