دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۴
داوري قوي و عدالت‌محور، اركان مهم جشنواره چهارم است

مرتضي اميري اسفندقه، دبير علمي چهارمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر گفت: چهارمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر با رويكرد شعر و با بهره‌گيري از داوران مطرح و متخصص در هر حوزه شعری، بهترين اثر شاعران را انتخاب، معرفي و تقدير مي‌كند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي خبري چهارمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر، اسفندقه با بيان اين مطلب افزود: امسال بدون ترتيب و آداب خاص، به بهترين اثر شعري جايزه تعلق مي‌گيرد و بدون در نظر گرفتن اينكه شاعران جوان، ميان‌سال و يا پيشكسوت هستند، آثار با هدف عدالت‌محوري، مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد. 

وي ادامه داد: شعرها در هر قالبي كه باشند از سپيد، غزل نو، كلاسيك، پيشرو، تجربي و ... با داور متخصص آن حوزه ارزيابي مي‌شوند و در نهايت اثر هر شاعري در حوزه خودش انتخاب و مورد تقدير قرار مي‌گيرد. 

اميري اسفندقه تصريح كرد: مجموع داوران نهايي و ابتدايي به بيش از 30 نفر مي‌رسد كه همين امر نشان‌دهنده عدالت محوري در انتخاب آثار است. 

اسفندقه درباره بخش بين‌المللي جشنواره افزود: بيش از 12 شاعر پارسي‌گوي از سراسر جهان جهت شركت در جشنواره دعوت شده‌اند و در حقيقت جشنواره فجر، دروازه‌اي به سوي همايش شاعران ايران و جهان است كه فروردين ماه سال آينده برگزار خواهد شد. 

چهارمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر بهمن ماه سال جاري در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط