شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۹
سروده‌های نظری دوباره تجدید چاپ می‌شوند

دو مجموعه شعر «آن‌ها» و «‌گریه‌های امپراطور» سروده فاضل نظری توسط انتشارات سوره مهر تجدید چاپ می‌شوند. این دو کتاب به ترتیب به چاپ هفتم و دهم می‌رسند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات سوره مهر، مجموعه شعر «آن‌ها» شامل جدیدترین سروده‌های فاضل نظری است و چندی پیش برگزیده نهمین دوره جایزه کتاب فصل در بخش شعر شد. چاپ هفتم این مجموعه به زودی منتشر می‌شود.

«آن‌ها» نخستین‌بار در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تهران منتشر شد.

فاضل نظری چندی پیش درباره نگاهش به موضوع غم در مجموعه «آن‌ها» گفته بود: من تعریف ویژه‌ای برای غم در نظر می‌گیرم. غم می‌تواند موتور محرکی برای آغاز حرکت انسان باشد و دقیقا در مقابل یاس قرار دارد؛ چرا‌که یاس انسان را به پوچی می‌کشاند. در شعر عاشقانه هم گریزی از غم نیست. این در حالی است که وقتی غم‌ها به پوچی نظر نداشته باشند، می‌توانند کارکردی فعال و مهم پیدا کنند.

«گریه‌های امپراتور» مجموعه شعر دیگری از فاضل نظری و شامل 38 قطعه شعر است که انتشارات سوره مهر چاپ دهم آن را ارائه می‌کند.
اشعار این مجموعه در قالب غزل هستند، البته شاعر سعی کرده روایت تازه‌ای از غزل کهن فارسی داشته باشد و همان تصور و تصویر واقعی غزل را به مفهوم واقعی ارائه دهد.

انتشار چاپ‌های هفتم و دهم مجموعه شعرهای «‌آن‌ها» و «گریه‌های امپراطور» یک ماه پس از انتشار چاپ‌های قبلی این دو مجموعه صورت می‌گیرد.

این دو مجموعه در کنار مجموعه دیگر فاضل نظری با عنوان «اقلیت»، سه‌گانه شعری این شاعر را تشکیل می‌دهند که در قالب یک مجموعه سه جلدی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط