چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۰
تجدید چاپ سروده‌های فاصل نظری

چاپ ششم مجموعه شعر «آن‌ها» و چاپ نهم مجموعه «گریه‌های امپراتور» سروده فاضل نظری توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازر نشر شدند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد خبري انتشارات سوره مهر، مجموعه شعر «آن‌ها» شامل جدیدترین سروده‌های فاضل نظری است که چندی پیش برگزیده نهمین دوره جایزه کتاب فصل در بخش شعر شد. این مجموعه به چاپ ششم رسیده است.

«آن‌ها» نخستین‌بار در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تهران منتشر شد.

فاضل نظری چندی پیش درباره نگاهش به موضوع غم در مجموعه «آن‌ها» گفته بود: برای غم تعریف ویژه‌ای قائلم. غم می‌تواند موتور محرکی برای آغاز حرکت انسان باشد و دقیقا در مقابل یاس قرار دارد؛ چراکه یاس انسان را به پوچی می‌کشاند. در شعر عاشقانه هم گریزی از غم نیست. این در حالی است که وقتی غم‌ها به پوچی نظر نداشته باشند، می‌توانند کارکردی فعال و مهم پیدا کنند.

نظری معتقد است به طور کلی غم جانمایه مجموعه شعر «آن‌ها» است.

«گریه‌های امپراتور» مجموعه شعر دیگری از فاضل نظری است که سوره مهر اخیرا، چاپ نهم آن‌را منتشر کرده است.

«‌گریه‌های امپراتور» مجموعه‌ای شامل 38 قطعه شعر در قالب غزل است. شاعر در این مجموعه سعی کرده روایت تازه‌ای از غزل کهن فارسی داشته باشد و همان تصور و تصویر واقعی غزل را به مفهوم واقعی ارائه دهد.

این دو مجموعه در کنار مجموعه دیگر فاضل نظری با عنوان «اقلیت» سه‌گانه شعری این شاعر را تشکیل می‌دهند و در قالب یک مجموعه سه جلدی توسط سوره مهر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط