جمعه ۲۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۲
روايتي از حاشيه‌نشيني با داستان‌هايي عاشقانه

«ايستگاه باغ سرهنگ» نوشته علي‌الله سليمي از چند روز گذشته توسط نشر «افراز» روانه بازار شد. حاشيه‌نشيني و ارايه ديدگاه‌هايي درباره مسايل اجتماعي آن، همراه با روابط عاشقانه ميان آدم‌هاي ساكن در اين بخش از شهر، از موضوعاتي اند كه در اين كتاب دستمايه كار نويسنده قرار گرفته اند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اين كتاب به مسايلي مي‌پردازد كه از نگاه جمعيت حاشيه‌نشين موضوعاتي با اهميت به شمار مي‌روند. 

نويسنده در اين كتاب سعي داشته تا نگرشي عميق را درباره روزمرگي‌هاي اين قشر از آدم‌ها بيان و با واكاوي در اين نوع زندگي، آن را از زواياي مختلف در قالب موقعيت‌هاي داستان كوتاه تبيين كند.
 اين در حالي است كه موضوعات عاشقانه و احساسي آدم‌ها در مقابل شكل اجتماعي زندگي‌شان در اين مجموعه، مد نظر نويسنده بوده اند. 

دربخشي از اين كتاب اين‌گونه نوشته شده:
«گرد و خاک از جلو مغازه‌ها بلند شد. درگیری زیاد طول نکشید. میهمان‌های خانه‌‌ اکبر گچ‌کار به‌سرعت از باغ بیرون رفتند و وقتی گردوخاک خوابید، کارگران دور جنازه‌ کریم اگزوزساز حلقه زده بودند و کمک می‌خواستند. زن‌ها از خانه‌های ته باغ سراسیمه بیرون آمدند و دور کارگران و جسدی که روی زمین مانده بود جمع شدند...» 

اين مجموعه دربرگيرنده 10 داستان كوتاه است. 

«روباهي ميان ساقه‌هاي ذرت»، «شب‌ها به يك ستاره در آسمان فكر كن»، «سفر معمولا صبح اتفاق مي‌افتد» و «ايستگاه باغ سرهنگ» از عناوين اين داستان‌هايند.

«ايستگاه باغ سرهنگ» نوشته علي‌الله سليمي، به شمارگان 1100 نسخه از سوي نشر «افراز» منتشر شد. 

اين كتاب 72 صفحه‌اي با قيمت 2000 تومان در بازار عرضه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها