دوشنبه ۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۲
رونمايي از كتاب «سیره زندگی پیامبر اکرم(ص)» در روسيه

مراسم رونمایی از کتاب سه جلدی «سیره زندگی پیامبر اکرم(ص)» نوشته توفیق ابراهیم، رییس جامعه اسلام‌شناسان روسیه و از استادان دانشکده شرق‌شناسی، در دانشگاه اسلامی كشور روسیه برگزار شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، دانشگاه اسلامی روسیه با همکاری دانشگاه علوم انسانی تاتارستان کتاب «سیره زندگی پیامبر اکرم(ص)» را منتشر كردند. 

اساس این کتاب را توصیف زندگی پیامبر اکرم(ص) به صورت کلاسیک تشکیل می‌دهد که توسط «ابن هشام تدوین» شده است. منابع آن را علاوه بر احادیث، تفاسیر قرآن و آثار تاریخی تشکیل می‌دهند. 

تأليف اين كتاب با صرف زماني بيش از 15 سال براي تدوين اين اثر در چارچوب پروژه «بررسی‌های عمیق تاریخی و فرهنگ اسلام» حاصل شده است. 

در کنفرانسی که براي رونمایی کتاب برپاشد، «توفیق ابراهیم » درباره فرایند نوشتن این کتاب سه جلدی برای حاضران توضيحاتي ارايه کرد. 

«ابراهیم» كه در حوزه فلسفه نيز به تدريس و تأليف مشغول است، نویسنده سوری‌الاصلي است كه پیش‌تر با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوري اسلامي ایران، کتاب «منتخبات فلسفه اسلامی» را ترجمه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها