دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۰
بررسي امنيت جهاني در سايه روابط بين‌الملل

كتاب «امنيت بين‌الملل» نوشته «مايكل شيهان» با ترجمه سيد جلال دهقاني‌ فيروزآبادي از سوي انتشارات پژوهشكده مطالعات راهبردي منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مركز پخش كتاب‌هاي علوم اسلامي و انساني «پكتا»، بر اساس مقدمه اين كتاب، در طول پنجاه سال گذشته همواره موضوع امنيت در كانون مطالعات روابط بين‌الملل قرار داشته است. اهميت سياسي آن در اين بازه زماني چشمگير بوده و بررسي امنيت به شكل‌گيري شيوه رويارويي دو ابرقدرت و هم پيمانان‌شان در قالب جنگ سرد كمك كرده است. اين رابطه در دوره پس از جنگ سرد جايگاه محوري خود را در مناظرات و مجادلات بر دستورهاي كاري حكومت‌ها در زمينه سياست‌گذاري و اولويت‌هايي كه بايد در خود بازتاب دهند، حفظ كرد.

به اعتقاد نويسنده اين اثر، همزمان موضوع امنيت نقش اساسي در چگونگي تفكر انديشمندان درباره هدف كانوني رشته روابط بين‌الملل و ترسيم حدود و ثغور آن ايفاد كرد. به نظر بسياري از صاحب نظران و پژوهشگران اين رشته، وجه امنيتي، روابط بين‌املل است كه مطالعه آن را ارزنده و ارزشمند مي‌سازد، زيرا در تحليل نهايي، مطالعه روابط بين‌الملل «هنر و علم بقاء نوع بشر» تعريف مي‌شود. 

مخاطبان اصلي اين اثر پژوهشي را دانشجويان و پژوهشگران حوزه امنيت توصيه تشكيل مي‌دهند.

چاپ اول كتاب «امنيت بين‌الملل» توسط انتشارات پژوهشكده مطالعات راهبردي در شمارگان 3000 نسخه 290 صفحه و بهاي 46000 ريال توسط پخش پكتا روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط