یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۴
«‌مهمان هفده روزه» در راه است

همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، خواهر امام رضا(ع)، اول ذي‌القعده(28 مهر) نخستين زندگينامه از اين بانوي بزرگوار در كتاب «فاطمه معصومه(س) ‌مهمان هفده روزه» به قلم فريد مسعودي منتشر خواهد شد.\

فريد مسعودي، مدير علمي انتشارات دليل ما در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين خبر اظهار داشت: اين اثر با اشاره به زندگينامه اين بانوي بزرگوار، به ترسيم نقش به‌سزاي ايشان در كنار امام رضا(ع) و آمدن ايشان به ايران مي‌پردازد.

وي با توجه به محتواي اين اثر درباره ورود اين بزرگواران به ايران يادآور شد: حضرت معصومه(س‌)‌ تنها خواهر امام رضا(ع)‌‌ در راه سفر به ديار خراسان و در پي درگيري همراهان ايشان با سپاه ضد علوي مأموني،‌ مهمان اهالي سرزمين مقدس قم مي‌شود و پس از هفده روز مهماني در همان شهر رحلت مي‌كند. 

مسعودي اين كتاب را اولين زندگينامه آن حضرت خواند كه ضمن مستند بودن مطالب، ‌به ارايه تصاوير رنگي از حرم مطهر ايشان(از آغازين تصاوير تاكنون) همراه با توضيحات اجمالي اختصاص دارد. 

وي با اشاره به استناد نويسنده به احاديث معتبر در تدوين اين كتاب، تصريح كرد: پس از فاطمه زهرا(س‌)‌ تنها بانويي كه به لقب عصمت و به زيارت مأثور ـ به نقل از امام رضا(ع)‌ ـ شرافت يافت، حضرت فاطمه معصومه(س) ‌است. ايشان با نسبت‌هاي سه گانه‌ عمه،‌ خواهر و دختر امام معصوم(ع)‌ جايگاه ويژه‌اي در ميان اهل‌بيت(ع)‌ داشتند. 

مدير علمي انتشارات دليل ما در بيان محتواي مضامين اين كتاب خاطرنشان كرد: زندگينامه مستند از زمان ورود نجمه خاتون به خاندان نبوت تا سفر به ايران و رحلت در قم،‌ فضيلت زيارت به نقل از احاديث معتبر، ‌تاريخچه مختصر حرم مطهر از زمان رحلت آن حضرت تاكنون،‌ تصاويري از گذشته و حال حرم مطهر،‌ فضيلت شهر مقدس قم در احاديث، ‌تاريخچه ‌تاسيس مسجد جمكران ‌و اشعاري در مدح آن بزرگوار، مطالبي‌اند كه در اين كتاب به آنها توجه شده است. 

چاپ اول كتاب «فاطمه معصومه(س) ‌مهمان هفده روزه» از سوي انتشارات دليل ما در 200 صفحه، قطع رقعي، جلد شوميز و بهاي 24000 ريال همزمان با سال‌روز ولادت حضرت معصومه(س) در روزهاي پاياني مهرماه منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط