شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۱
نسخه‌هاي خطي قرآن، هنر ارزشمند ايراني‌هاست

معاون فرهنگي و ارتباطات سازمان ميراث فرهنگي گفت: با ورود اسلام به ايران، ايراني‌ها تمام هنرشان را در راستاي نشر و معرفي اسلام به‌كار بردند كه نمونه‌هاي ارزنده آن را مي‌توان در نسخه‌هاي خطي قرآن‌ها و مجموعه آثار موزه آستان قدس رضوي مشاهده كرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از روابط عمومي سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي، معاون فرهنگي و ارتباطات سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي كشور در ديدار از آستان قدس رضوي(ع) گفت: مردم با تماشاي آثار خطي موزه آستان رضوي با تمدن درخشان ايران و اسلام آشنا مي‌شوند.

سيدرضا موسوي كه به همراه جمعي از مديران و كارشناسان ارشد آن سازمان، از موزه‌هاي قرآن، هداياي مقام معظم رهبري، مردم شناسي و اداره حفاظت و مرمت آثار فرهنگي آستان قدس رضوي ديدن كرد، افزود: مردم درموزه آستان قدس رضوي با فلسفه واقعي موزه‌داري، حفاظت و نگهداري آثار خطي و اشياي فرهنگي به خوبي آشنا مي‌شوند.

وي خاطرنشان كرد: نگهداري آثار خطي و اشياي موزه‌اي تنها صرف نمايش و نگهداري خاص نيست بلكه پل ارتباطي بين گذشته و آينده است تا ما از گذشته درس بگيريم و در آينده از آن استفاده كنيم.

موسوي يادآور شد: از موزه آستان قدس رضوي با اين همه بازديد كننده مي‌توان به عنوان واقعي موزه نام برد كه هركس از اين مجموعه بازديد كند كوله باري ارزشمند به اطلاعاتش افزده مي‌شود.

وي افزود: موزه آستان قدس رضوي كه روزانه بين چهار تا پنج هزار نفر از آن بازديد مي‌كنند بهترين پايگاهي است كه ما با همكاري با آن نسبت به معرفي موزه‌هاي كشور در قالب نصب دستگاه‌هاي رايانه‌اي اقدام كنيم.

موسوي پس از بازديد از اداره حفاظت و مرمت آثار فرهنگي با اشاره به اين‌كه آستان قدس رضوي در سال‌هاي اخير در راستاي حفاظت و صيانت از آثار خطي و فرهنگي كه به اين آستان مقدس هديه مي‌شود سرمايه‌گذاري‌هاي بسيار خوبي كرده است.

به گفته معاون فرهنگي و ارتباطات سازمان ميراث فرهنگي، هنر ديروز ميراث امروز و هويت تاريخي فرداست و مردم ما با تماشاي آثار خطي و اشياي موزه آستان رضوي مي‌توانند دريابند كه ايران و اسلام داراي چه تمدن درخشاني است.

موزه آستان قدس رضوي با اشياي تاريخي منحصر به فرد آئينه تمام نماي فرهنگ، هنر و تمدن غني اسلام و ايران است و همه روزه پذيراي بسياري از زائران، سياحت‌گران و علاقه‌مندان به آثار تاريخي داخلي و خارجي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط