سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
اولین کتاب مصور حوزه هنری بجنورد رونمایی شد

خراسان شمالی- رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: اولین کتاب مصور حوزه هنری ویژه کودکان و نوجوانان به رشته تحریر درآمد.

اکرم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایران ایبنا) در بجنورد، اظهار کرد: آشنایی مخاطب کودک و نوجوان طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با حماسه آفرینی‌های سرداران و حماسه‌سازان تاریخ این کشور، یک ضرورت و نیاز اساسی است.

اولین کتاب مصور حوزه هنری بجنورد رونمایی شد

وی بیان کرد: کتاب حماسه‌سازان اولین کتاب مصور حوزه هنری است که ویژه کودکان و نوجوانان نگارش، تصویرسازی و تولید شده است.

صدیقی گفت: این کتاب با حمایت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در نشر شاهد به چاپ رسیده است که در قطع رقعی با ۱۴۵ صفحه متن به همراه تصویر انجام شده است.

وی با اشاره به موضوع کتاب حماسه سازان مطرح کرد: این اثر روایتی از ۹ تن از دلاوری‌ها و مقاومت مردان و زنان حماسه ساز استان در مقابل استعمار بیگانگان در منطقه، دوران انقلاب، دفاع مقدس، دوران دفاع از حرم اهل بیت (ع) و تقدیم شهدای مدافع حرم می‌باشد.

صدیقی تصریح کرد: از جمله حماسه‌سازان این کتاب می‌توان به سردار عیوض خان، تحفه گل، علی ره آموز، محمدعلی صفا، ایرج رستمی، مصطفی کریمی، رجبعلی محمدزاده، محمدابراهیم باقری وفیروز حمیدی‌زاده اشاره کرد.

وی گفت: در این مجموعه سعی شده تا حماسه سازان یک قرن اخیر در منطقه با زبانی ساده برای مخاطب نوجوان معرفی و احیای این ظرفیت می‌تواند مقاومت و پایداری مردان و زنان این منطقه را برای نسل‌های آینده بازگو کند.

صدیقی در پایان تاکید کرد: تصویرسازی توسط آقای سیدتقی رضایی، صفحه آرایی کتاب را نیز سجاد گریوانی انجام داده و در نهایت با راهنمایی‌های استاد بیژن پروان و علیرضا محمودی مظفر به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها