دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
برپایی نمایشگاه کتاب در بوستان کتاب سنندج

کردستان - رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج از برپایی نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: این نمایشگاه با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت روز سنندج و به مدت یک هفته در بوستان کتاب این شهرستان برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، سرکوت نجفی ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج که با محوریت روز سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سازمان فرهنگی شهرداری سنندج با هماهنگی کمیسیون فرهنگی شورای شهر، حدود ۱۹ عنوان برنامه را برای هفته گرامیداشت روز سنندج (سنه) تدارک دیده است که با همکاری سایر ادارات و دستگاه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با تشریح برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج عنوان کرد: برگزاری مراسم افتتاحیه در روز ششم اردیبهشت در پردیس سینما بهمن سنندج، برپایی نمایشگاه کتاب، رونمایی کتاب، برگزاری پنل تخصصی موسیقی با همکاری دبیرخانه شهر خلاق شهر سنندج از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج اضافه کرد: ویژه برنامه کودک و نوجوان مرتبط با موضوع سنه نیز شامل کارگاه حکایت‌گویی، قصه‌گویی، موسیقی کودک و نقاشی کودک با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ساعت ۱۰ صبح روز دهم اردیبهشت در آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری برگزار می‌شود.

نجفی، به برپایی نمایشگاه و حضوری نویسی خوشنویسی با همکاری انجمن خوشنویسان استان اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه هشتم اردیبهشت در نگارخانه ارشاد شهر سنندج دایر و به مدت یک هفته صبح و بعدازظهر پذیرای علاقمندان است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران در هفته فرهنگی شهر سنندج، یادآوری کرد: این نمایشگاه نیز با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ژیوه‌ر به مدت یک هفته صبح و بعدازظهر از روز ششم تا دوازدهم اردیبشهت در محل عمارت خسروآباد سنندج برپا خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج اجرای چندین گروه تئاتر خیابانی با همکاری انجمن هنرهای نمایش استان در محل پارک شانو سنندج، برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج در محل گالری سوره حوزه هنری شهر سنندج برگزاری جشنواره و نمایشگاه پوستر با موضوع سنه با همکاری انجمن هنرهای تجسمی کردستان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته فرهنگی شهر سنندج اعلام کرد.

نجفی همچنین گفت: برپایی دومین جشنواره عکاسی و برگزاری نمایشگاه به صورت ملی و بین‌المللی با موضوع هفته فرهنگی (سنه) را نیز با همکاری انجمن عکاسان استان کردستان در هفته فرهنگی شهر سنندج خواهیم داشت که بیش از ۳۰ هنرمند از سراسر کشور در شهر سنندج حضور خواهند یافت و آثاری را در طول یک هفته از این شهر ثبت خواهند کرد.

وی ادامه داد: این عکس‌ها در نمایشگاهی از روز یازدهم اردیبهشت در نگارخانه سوره سنندج به نمایش درخواهند آمد که در جنب این جشنواره چهار ورک شاپ نیز با حضور اساتید برتر حوزه عکاسی در کشور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج گفت: همایش مستوره اردلان شاعر، نویسنده و از اولین زنان تاریخ‌نگار نیز با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دهم اردیبهشت از ساعت چهار تا هشت بعدازظهر در محل مجتمع فرهنگی فجر سنندج از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها