پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کنگره امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) برگزار خواهد شد

خراسان‌رضوی - کنگره امامزاده محمد محروق (ع) و امامزاده ابراهیم (ع)، همزمان با سال‌روز ورود امام رضا (ع) به نیشابور برگزار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، حجت الاسلام احمدزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه نیشابور گفت: ۳۰۵ بقعه متبرکه در استان خراسان رضوی وجود دارد که یک پنجم این بقاع متبرکه در نیشابور است و از این تعداد چند امامزاده هستند که شهرت بین المللی دارند و امامزاده محروق از جمله این امامزادگان است.

وی افزود: یکی از وظایف ما شناساندن گوهرهایی است که در بقاع متبرکه مدفون هستند و متاسفانه شناسایی کافی در سطح جامعه از این عزیزان وجود ندارد.

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه در نیشابور امامزادگان و نیز شخصیت‌های مذهبی بی نظیری همچون؛ امامزاده محمد محروق (ع), امامزاده ابراهیم (ع)، بانو بی بی شطیطه و جناب فضل بن شادان نیشابوری مدفون هستند که باید به آنها پرداخته شود، ادامه داد: امامزاده محروق شخصیت ممتازی است و تنها امامزاده‌ای است که امام رضا علیه السلام در مسیر حرکت خود از مدینه به مرو، زمانی که به نیشابور رسیدند، فرمودند: مخدوم ما اینجا مدفون است باید به زیارت ایشان برویم این نشان از شخصیت امامزاده محمد محروق و جایگاه ایشان دارد.

وی گفت: ایشان شخصیتی مجاهد، شهادت طلب، موثر بودند و از جمله الگوهایی است که باید ایشان را بشناسیم و به آنها ادای احترام کنیم و لازم است یک کار علمی گسترده در این خصوص انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی گفت: کارهای مربوط به همایش از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون ۲۵ پژوهشگر، مقالات خود را به این همایش ارسال کرده اند و دانشگاه نیشابور مسئولیت اجرای بخش علمی کنگره را برعهده دارند.

حجت الاسلام احمدزاده افزود: قرار است کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم علیهم‌االسلام همزمان در نیمه اول تیرماه و همزمان با سالروز ورود امام رضا علیه السلام به نیشابور برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها