پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
ترمیم بیش از ۵۰ نسخه کتاب فرسوده در کتابخانه شهید خضریان همدان

همدان - رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان از ترمیم بیش از ۵۰ نسخه کتاب فرسوده پرمخاطب خبر داد و گفت: این کتاب‌ها پس از مرمت برای استفاده مجدد به داخل قفسه‌های کتابخانه برگشته است.

سید علی اصغر طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، با اشاره به مرمت و صحافی منابع فرسوده و پر مخاطب کتابخانه شهید خضریان اظهار کرد: کتابخانه شهید خضریان همدان دارای ۸ هزار و ۴۴۵ نسخه کتاب در گروه‌های سنی مختلف خردسال، نوجوان و بزرگسال است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خدمات کتابخانه‌های عمومی قفسه باز ارائه می‌شود، اعضای کتابخانه شخصاً با مراجعه به قفسه‌ها، کتاب مورد نظر خود را انتخاب و یا با راهنمایی کتابدار منبع مورد نظرشان را از داخل قفسه ها پیدا کرده و در سالن مطالعه، کتاب را خوانده یا آن را به امانت گرفته و به منزل می‌برند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: استفاده مکرر از کتاب‌ها در کتابخانه‌های عمومی منجر به کوتاه شدن مدت زمان حضور کتاب در مخزن شده و کتاب‌ها دچار فرسودگی و پارگی می شوند که تهیه مجدد آنها مقرون به صرفه و گاهاً امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: به این ترتیب مشکل فرسایش و تخریب کتاب، به ویژه برای منابع پر مخاطب، بیش از پیش اهمیت می‌یابد، پس بهره‌گیری بهینه و مطلوب از منابع، حکم به ترمیم و تعمیر کتاب‌های استفاده شده می‌دهد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان عنوان کرد: در همین راستا معصومه محمدی هژیر، مسول کتابخانه عمومی شهید خضریان با استفاده از پتانسیل خیرین و با حداقل هزینه، بیش از ۵۰ نسخه از کتاب‌های فرسوده پرمخاطب را به جای وجین منابع، مرمت و صحافی و آن را دوباره به چرخه کتابخانه برگردانده است و با جدیت، تمام مجموعه ارزشمند خود را حفظ کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها