یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
نمایشگاه کتاب موجب ارتباط نویسندگان بومی با مخاطبان می‌شود/ ناشران به برندسازی مولفان توجه کنند

همدان - نویسنده ادبیات پایداری با بیان اینکه نمایشگاه موجب ارتباط نویسندگان بومی با مخاطبان می‌شود، گفت: ناشران به برندسازی نویسندگان و ایجاد برند موفق توجه کنند.

‌سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در راه است، نمایشگاهی که همواره تازه‌های کتاب را معرفی می‌کند و نویسندگان مشتاق معرفی آثار خود به علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی هستند.

در این رابطه یکی از نویسندگان ادبیات پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان از اهمیت برگزاری نمایشگاه برای نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب گفت‌.

- نمایشگاه چه تاثیری در معرفی و برندسازی نویسندگان دارد؟

در بحث برندسازی، یکی از ابزارهای مهم بازاریابی در کتاب است خصوصاً در نمایشگاه‌های مطرح و بزرگی مثل نمایشگاه کتاب تهران که هر سال برگزار می‌شود، ناشران باید به بحث برندسازی و روش‌های ایجاد برندهای موفق توجه کنند و خوب مطمئناً نویسندگان هم اقبال بیشتری دارند که با انتشاراتی کار کنند که برند هستند.

البته یک مسئله مهم هم که باید به آن توجه داشت این است که این به آن معنا نیست که الزاماً ناشران برند که غرفه‌هایی در نمایشگاه دارند همه کتاب‌هایشان درجه یک است. برند یک نماد برای ارائه دادن به بازار است و در حقیقت برند تعهدآور است در قبال مصرف کننده و خریدار.

همه انتشاراتی‌ها فرصت این را دارند که از این نمایشگاه استفاده کنند و بهترین آثار خود را در معرض دید عموم قرار دهند و با قضاوت مخاطبان سال‌های بعد آنها هم تبدیل به یک برند موفق شوند.

-نویسندگان بومی چگونه می‌توانند در نمایشگاه سهم داشته باشند و خود و آثار خود را در این فضا عرضه کرده و از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنند؟

نویسندگان بومی با حضور فعال خود در ایام برگزاری نمایشگاه از طریق انتشاراتی‌های کتاب‌هایشان و معرفی آثار خود بپردازند البته شاید کار برای نویسندگان بومی سخت باشد اما باید تلاش کنند تا آثار خودشان را به مخاطبان معرفی کنند البته سهم ناشران در معرفی نویسندگان قابل توجه و مهم خواهد بود.

هرچند برگزاری اردوها برای نویسندگان بومی از سوی نهادهای فرهنگی و ناشران هم در این امر بی‌تاثیر نخواهد بود.

-چه تحلیلی از ارتباط نویسندگان بومی با مخاطبان نمایشگاه دارید و آیا به نظر شما فضایی برای مواجهه رو در روی پدیدآورندگان با یکدیگر و دریافت نظر مخاطبان وجود دارد؟

برگزاری جلسات نقد، جشن امضا، رونمایی و معرفی کتاب می‌تواند باعث ارتباط نویسندگان بومی با مخاطبان در نمایشگاه کتاب باشد که البته این به یک برنامه منظم و دقیق و منسجم از سوی غرفه‌داران و ناشران بومی و تعامل آنها با نویسندگان نیازمند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها