پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
شهید آوینی با کتاب‌هایش جاویدالاثر شد

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری گفت: کتاب جاویدالاثر است. شهید آوینی با کتاب آینهٔ جادو و دیگر کتاب‌هایش جاویدالاثر شد.

کوروش زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: نویسندگی و دست‌به‌قلم بودن یک قریحهٔ ذاتی است که باید خداوند به انسان بدهد.

داور هفته هنر ۱۴۰۲ تصریح کرد: خدا به سید مرتضی آوینی که سید شهدا اهل‌قلم است چیزهایی داده که رشک برانگیز است. معتقدم وقتی توفیق می‌شود هنرمندی در یک سریال، فیلم یا تئاتر مذهبی و دینی حضور پیدا می‌کند؛ دعوت شده است. شهید سید مرتضی آوینی در کتاب آینهٔ جادو و دیگر کتاب‌هایش با نگاهی الهی و توحیدی به هنر می‌پردازد.

زارعی افزود: کتاب جاویدالاثر است، برای همیشه می‌ماند و قرن‌ها ماندگار خواهد شد. شاید یک اثر هنری بعد از مدتی به فراموشی سپرده شود. به نظر من اگر خود هنرمند نمی‌تواند دست‌به‌قلم باشد، باید حداقل کسی به‌عنوان نویسنده در کنارش باشد و تجربیات هنرمند، کارهایی که انجام داده و مسیری که طی کرده است را برای نسل‌های بعد تألیف کند و اثر مکتوب از خودش باقی گذارد. به نظر من این نگاه یک نگاه درستی است چرا که حتی خود من به‌عنوان هنرمندی که سال‌ها در سینما و تئاتر و تلویزیون کار می‌کنم، از این مسئله غافل بودم و شما امروز تلنگری به من زدید که من هم به فکر این ماجرا باشم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها