دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
رونمایی از پوستر جشنواره ملی نقالان سوره و کتاب حماسه‌سازان‌ انجام خواهد شد

خراسان شمالی- رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، پوستر جشنواره ملی و کتاب حماسه‌سازان رونمایی خواهد شد.

اکرم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، اظهار کرد: به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی در حوزه هنری استان برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به سرآغاز برنامه‌های حوزه هنری افزود: دیدار با مادر شهید هنرمند «امیر درتومیان» است که همزمان با هفته هنر زنگ اجرا در مدارس سراسر استان نواخته خواهد و دانش آموزان منتخب در باشگاه نقالان سوره به اجرای پرده نقالی شهدای استان می‌پردازند تا در دومین دور رقابت بار دیگر خود را در مرحله آزمایش قرار دهند.

صدیقی با اشاره به حضور مهمان کشوری در مراسم رونمایی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره نقالی رویدادی قابل توجه و مهم است که خوشبختانه با استقبال چشمگیر دانش‌آموزان همراه بوده و کتاب حماسه‌سازان نیز روایتگر حماسه دلیرانه قهرمانان محلی خراسان شمالی است.

وی شروع کار دفتر طنز حوزه هنری استان را نوید داد و گفت: دفتر طنز حوزه هنری استان ظرفیت ویژه‌ای برای طنزپردازان استان ایجاد و بستر مناسبی برای فعالیت و رشد طنز در استان را فراهم می‌آورد.

صدیقی تصریح کرد: مراسم اختتامیه مسابقه طنز نیز دیگر رویدادی است که همزمان با آغاز به کار دفتر طنز استان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: هرساله تقدیر از چهره برتر هنر انقلاب در استان انجام می‌شد؛ اما امسال متفاوت با سال‌های قبل قدردانی از این هنرمندان، در تهران و با حضور سایر چهره‌های برتر استان‌ها، برگزار خواهد شد.

صدیقی طنین‌انداز شدن سرود «روشن‌ترین طلوع» را تلاشی هدفمند برای تربیت نسل پویا و فعال از نوجوانان در جریان سرود دانست و در خصوص دیگر فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان اظهار کرد: از جمله برنامه‌هایی که با هدف تشویق و ترغیب دانش‌آموزان برای مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی حوزه هنری برگزار خواهد شد؛ تقدیر از نوجوانان برتر نقال است که در باشگاه نقالان سوره شرکت داشتند.

وی در پایان به برگزاری ورکشاپ سه روزه طراحی پوستر با همکاری دانشگاه دولتی بجنورد اشاره کرد و گفت: تجدید میثاق هنرمندان تاریخ شفاهی با شهدای دفاع مقدس و دیدار بانوان هنرمند استان با نماینده ولی فقیه خراسان شمالی را از دیگر اتفاقات برنامه‌ریزی شده در هفته هنر انقلاب عنوان است و همچنین به همت صدا و سیمای خراسان شمالی، شروع ساخت مستند «مادر پسران» که نمایشی مستند از زوایا و زندگی بانوی مجاهد «ام البین منصورخانی» است را به مردم خراسان شمالی انجام خواهد شد.

به گزارش ایبنا، آغاز هفته هنر انقلاب مصادف با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم؛ مرتضی آوینی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها