پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
مراجعه بیش از ۲۵ هزار نفر به کتابخانه‌های خراسان شمالی در ایام نوروز

خراسان شمالی-مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: در ایام نوروز سال جاری بیش از ۲۵ هزار نفر با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان از خدمات بهره‌مند شده‌اند.

مهدی آریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، اظهار کرد: ۷۵ کتابخانه شهری، روستایی، مشارکتی و سیار در امر خدمت رسانی به علاقه‌مندان حوزه کتاب در نوروز در سراسر استان خراسان شمالی فعال بوده‌اند.

وی بیان کرد: در این ایام ۱۳ هزار کتاب توسط هزاران مراجعه کننده به امانت داده شده است.

آریان با اشاره به استقبال خوب مراجعین افزود: در ایام نوروز علیرغم چند روز تعطیلی، کتابخانه‌های استان خراسان شمالی شاهد عضویت ۸۵۰ عضو جدید به اعضا کتابخانه‌ها بوده‌اند.

وی اظهار کرد: برنامه‌ها متنوعی از جنبه روخوانی قرآن، برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقات مختلف هنری در این ایام نیز در کتابخانه‌ها برگزار شده است.

آریان تصریح کرد: در اوایل روزهای تعطیل فروردین ۹ کتابخانه در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، شیروان و آشخانه خدمات خود را به مراجعین انجام میدادند.

وی در پایان گفت: در شهرستان بجنورد کتابخانه‌های آیت‌الله مهمان‌نواز، امام‌رضا، عارف بجنوردی قلعه‌جق، مولانا محمد بلخی ارکان، آیت‌الله موسوی بجنوردی و ملک‌الشعرای بهار بیدک از جمله کتابخانه‌های فعال در شهر و روستا و در شهرستان اسفراین کتابخانه ابوالعباس اسفراینی، در شهرستان شیروان کتابخانه اندیشه و در آشخانه کتابخانه شهید بهشتی آماده خدمت رسانی به افراد علاقمند حوزه کتابخوانی بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها