چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
کتابخانه توریان ۶ روز هفته ایام نوروز میزبان مراجعه‌کنندگان باز است

هرمزگان - مسئول کتابخانه امام شافعی توریان قشم گفت: در کتابخانه توریان ۶ روز هفته در نوروز به روی مراجعه‌کنندگان باز است.

حمیده خشنود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از خدمات کتابخانه عمومی امام شافعی توریان قشم در ۶ روز هفته در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: برنامه‌های متنوعی برای بازدیدکنندگان و اعضا تدارک دیده‌ایم.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین برنامه‌های این کتابخانه می‌شود به قصه گویی برای کودکان، نشست کتابخوان، نشست جمع خوانی، کاردستی با اعضای کودک و مشاوره کنکوری‌های دختر اشاره کرد.

مسئول کتابخانه امام شافعی توریان اضافه کرد: روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه در نوبت عصر پذیرای شهروندان و میهمانان نوروزی هستیم و روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز از ساعت ۸ تا ۱۳ در نوبت صبح در کتابخانه برنامه داریم.

خشنود همچنین افزود: برنامه ما منعطف است و امکان دارد با توجه به ماه مبارک رمضان در ساعات خاصی استقبال نشود و عکس آن در ساعات دیگر استقبال بیشتری باشد که تلاش می‌کنیم بر اساس مراجعه مخاطبان برنامه‌ریزی کنیم.

این کتابدار دغدغه‌مند اذعان داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی من مشاوره و مطالعه کنکوری‌ها است به همین سبب روزهای تعطیل هستم تا آن‌ها بتوانند در فرصت اندک پیش‌رو عملکرد خوبی داشته باشند.

مسئول کتابخانه امام شافعی در پایان گفت: کتابخانه روستای توریان، سیزدهمین کتابخانه قشم است که به مناسبت دهه امامت و ولایت سال ۱۴۰۱ افتتاح شد و در این کتابخانه روستایی کتاب‌هایی با موضوع دین، هنر، زبان، فلسفه و روانشناسی، علوم اجتماعی، ادبیات، کودک و نوجوان و نظایر آن وجود دارد.

به گزارش ایبنا، توریان، روستایی تاریخی با دیرینگی ۱۰۰۰ ساله در دهستان رمکان بخش مرکزی شهرستان قشم در استان هرمزگان مربوط به دوره حمله مغول است.

«روستای توریان قشم» یکی از زیباترین و ناشناخته‌ترین جاذبه‌های گردشگری قشم است که در فاصله ۳۱ کیلومتری جنوب غربی قشم واقع شده هزاران حکایت برای گفتن دارد.

معماری روستای توریان و جاذبه‌های دیدنی

روستای توریان جاذبه‌های متعددی دارد که گردشگران را از گوشه و کنار دنیا و ایران به سوی خود جلب می‌کند. از جمله جاذبه‌های دیدنی روستا می‌توان به مسجد توریان، گورستان تاریخی و مراسم زار معروف روستای توریان اشاره کرد.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به توریان می‌توان از دره ستارگان قشم در غرب روستای خلفه و ۵ کیلومتری ساحل جنوب شرقی قشم، جنگل حرا، مقبره بی بی مریم، درخت انجیر معابد قشم، قبرستان روستای تم سنیتی، قبرستان رمکان، روستای تاریخی کوشه قشم، بقعه شیخ برخ السود و مسجد جامع قشم و مسجد برخ نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها