شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
همایش نکوداشت شاهنامه در خرم‌آباد برگزار شد

لرستان - همایش نکوداشت شاهنامه با هدف تقویت و گسترش زبان ادبیات فارسی و پیوند نسل جوان با زبان و فرهنگ کهن در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، همایش نکوداشت شاهنامه با هدف تقویت و گسترش زبان ادبیات فارسی و پیوند نسل جوان با زبان و فرهنگ کهن روز جمعه با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر استان، شاعران و نویسندگان لرستانی در باشگاه افسران قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد برگزار شد.

عطا حسن‌پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در این همایش گفت: شاهنامه فردوسی تاثیر بسزایی در ادبیات و موسیقی محلی و نواحی لرستان داشته و داستان‌های آن در جهت‌دهی بخشی از آثار فرهنگی استان نیز تاثیرگذار بوده است.

وی شاهنامه را اثر فاخر فرهنگی و ادبی کشور دانست افزود: شاهنامه‌خوانی میراث گرانبهایی است که بزرگان و نیاکان ما آن را به فرزندان امروز انتقال داده‌اند.

به گزارش ایبنا در این آیین، سخنرانی استادان ادبیات، شاهنامه‌خوانی و اجرای تصنیف، نقالی نوجوانان، برگزاری کارگاه نقاشی (سیاه‌قلم) و رونمایی کتاب‌های نویسندگان و شاعران استان انجام شد.

همایش نکوداشت شاهنامه با همکاری بنیاد ایران‌شناسی شعبه لرستان و موسسه فرهنگی هنری فانوس راه دانایی و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان لرستان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها