دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
«ماه و بلوط» و «باشگاه پنج صبحی‌ها» گزینه مطالعاتی خوبی هستند

فاطمه نانی‌زاد، شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبی گفت: کتاب‌های «ماه و بلوط» نوشته محسن مومنی‌شریف و «باشگاه پنج صبحی‌ها» از رابین شارما از بهترین گزینه‌ها برای مطالعه نوروزی جوانان هستند.

سرویس ادبیات خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - نجمه شمس: فاطمه نانی‌زاد در گفت‌وگو با ایبنا مطالعه «ماه و بلوط» نوشته محسن مومنی‌شریف را برای ایام تعطیلات نوروزی پیشنهاد داد و عنوان کرد: وقایع اصلی این رمان که به‌تازگی در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است، در چارچوب روایت زندگی چند شخصیت داستانی و تقاطع حوادث شگفت اجتماعی و سیاسی و فرهنگی جغرافیای بی‌نظیر کردستان در بازه زمانی دهه‌های ۳۰ تا ۶۰ و متکی بر ژرف‌کاوی بستر تاریخ می‌گذرد.

«ما برای جلال، آن زن کولی که کسی نبود؛ از وقتی دلش برای دختر چشم و ابرو سیاهی لرزیده بود، دیگر هیچ چشم و ابرو و خط و خالی برایش حلاوت نداشت. بعد از آن، مقیاس و معیار همه زیبایی‌ها برای او، ستاره بود؛ با آن چشم‌های سیاه عمیق که دو خورشید در آن‌ها می‌درخشید و به بیننده زندگی می‌بخشید. جلال، نه تنها در خیالش، بلکه در خواب‌هایش هم، او را در هاله‌ای از وقار و متانت می‌دید… ای عشق، ای عزیزترین میهمان عمر، دیر آمدی به دیدنم، اما خوش آمدی.»

این پژوهشگر ادبی همچنین گفت: «باشگاه پنج‌صبحی‌ها» نوشته رابین شارما نیز گزینه خوبی برای مطالعه نوروزی است. با خواندن این کتاب درمی‌یابیم که چگونه می‌توانیم با ایجاد یک تغییر در سبک زندگی خود و سحرخیز شدن، خلاقیت و موفقیت را به زندگی خود دعوت کنیم. کتاب باشگاه پنج صبحی ها داستانی خیالی اما الهام‌بخش است. در این داستان با زندگی یک هنرمند، یک کارآفرین و یک سرمایه‌دار آشنا می‌شویم. این افراد هم کدام در زندگی خود مشکلاتی دارند و در تلاش هستند تا با گفت‌وگو با یکدیگر و یافتن راه حل، مشکلاتشان را به‌نوعی حل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها