چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
اهدای دیپلم افتخار به تعدادی از بانوان اهل قلم ایران

موسسس جایزه ادبی و انجمن پارسی‌زبانان لیراو گفت: دیپلم افتخار از طرف انجمن بین‌المللی عظمت و پادشاهی مراکش با امضای عزیز منتصر، رئیس کمیته صلح کشور مراکش به تعدادی از بانوان اهالی قلم ایران اهدا شد.

حمیدرضا اکبری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با بیان اینکه اهدای این دیپلم افتخار به پیشنهاد انجمن پارسی‌زبانان لیراو انجام شده است، عنوان کرد: عزیز منتصر، شاعر و نویسنده مراکشی است. او که برنده جایزه صلح نوبل ادبیات جهان است، تعلیمات ابتدایی و متوسطه را در مدرسه مختار سوسی کازابلانکا آغاز کرد و بعد از اتمام دوره‌ ابتدایی، متوسطه و عالی، راهی دانشگاه شماره دو حسن کازابلانکا در رشته زبان عربی شد و تحصیلات دوره کارشناسی را به پایان رساند.

موسس جایزه ادبی و انجمن پارسی‌زبانان لیراو افزود: منتصر بیش از شش دفتر شعر دارد و اشعارش به بیش از ۱۵ زبان زنده دنیا ترجمه و چاپ شده است. او اشعارش را به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسوی خلق می‌کند و سفیر بنیاد صلح و انسانیت در جهان، رئیس سازمان OACQ خلاقیت هنری و حسن نیت مراکش، مدیر بین‌المللی AcIbrascuba در مراکش، رئیس UTEFturk در مراکش، سفیر Innerchild press ایالات متحده آمریکا، مدیر مجله آمریکا در مراکش، سفیر صلح WIp نیجریه در مراکش، مدیر شبکه عربی در مراکش، سفیر SAPSOIOND در مراکش، سفیر CVAP فرانسه در مراکش و مدیر IFLACWORLD در آفریقاست.

اکبری گفت: دیپلم افتخار انجمن بین‌المللی عظمت و پادشاهی مراکش با امضای عزیز منتصر به رزاجمالی، شاعر و مترجم، سمیه کاظمی حسنوند، نویسنده، آفاق شوهانی، شاعر و نویسنده، فاطمه رضانژاد، شاعر، گالیا توانگر، نویسنده و شاعر، کیمیا تاج‌نیا، شاعر و منتقد و سریا داوودی حموله، شاعر و منتقد اهدا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها