جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
کتاب «بوطیقای سینما» منتشر شد

کتاب «بوطیقای سینما» با موضوع سینما به مجموعه مقالاتی می‌پردازد که تاریخ سینما را از زاویه‌های مختلف بررسی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): چاپ نخست کتاب «بوطیقای سینما» نوشته دیوید بردول با ترجمه علی ظفر قهرمانی‌نژاد را انتشارات بیدگل منتشر کرده است. این کتاب با موضوع سینما در ۱۵ فصل به مجموعه مقالاتی می‌پردازد که تاریخ سینما را از زاویه‌های مختلف بررسی کرده‌اند و یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کتاب این است که در مجموعه مقالات موجود هر بار با تمرکز بر یک فیلم یا مجموعه‌ای از فیلم‌ها به حوزه‌های پژوهشی ضمن سینما دست پیدا می‌کند.

نویسنده در کتاب «بوطیقای سینما» تأمل نظری در پیوند تنگاتنگ با واقعیت‌های ملموس سینما در قالب فیلم، تجارب و بخشی از فرآیند تاریخی داشته است. آنچه نویسنده در این کتاب بیشتر از هر چیزی به آن اشاره داشته است زیبایی‌شناسی سینماست. البته که در هر فصل به یک موضوع مجزا در ارتباط با فصل‌های دیگر به طور کامل می‌پردازد؛ اما با کمک به ایدهٔ بوطیقای سینما به چهارچوبی می‌پردازد که در نهایت به زیبایی‌شناسی سینما دست پیدا می‌کند.

براساس آنچه مترجم در بخش ابتدایی کتاب «بوطیقای سینما» آورده است: «این کتاب چکیده‌ای از رویکردی تحلیلی، تجربی، استقرایی، تبیین‌گر و سبک کاوشی به پژوهش سینمایی که در تقابل آشکار با رویکرد اروپای قاره‌ای، نظرورزانه، قیاسی و تفسیرگرایانه قرار می‌گیرد.»

کتاب «بوطیقای سینما» یک کتاب جامع با عنوان پُر معنا و پُر تداعی تاریخ سینما با رویکرد تحلیلی اخلاق و سیاست سینما را در مسیر درستی قرار می‌دهد. این کتاب برای هنردوستان در حوزه سینما، اساتید مطرح و هنرجویان سینما مورد استقبال و استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایبنا؛ چاپ نخست «بوطیقای سینما» زمستان ۱۴۰۲ در ۱۰۰۰ نسخه و ۷۴۵ صفحه منتشر و وارد بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها