دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
آموزش قرآن در قالب هنر با گویش بومی تاثیرگذاری بهتری خواهد داشت

هرمزگان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: آموزش قرآن در قالب هنر با گویش بومی تاثیرگذاری بهتری خواهد داشت.

اسمعیل جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از جلسه هم اندیشی، هماهنگی، هم افزایی و برنامه‌ریزی ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان یکشنبه با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌ها در سالن رودکی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خبر داد.

وی، هدف از برگزاری متوالی این جلسات را هماهنگی بیشتر و اطلاع از برنامه‌های یکدیگر به منظور همپوشانی و هم افزایی در اجرای برنامه‌های قرآنی و ترویج معارف الهی در بهار قرآن عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست‌های این اداره‌کل این است که در تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای به دور از توجه به نشان‌ها بتواند در کنار سایر دستگاه‌ها تاثیر بیشتری در عملکرد داشته باشد و خواهش من این است این گونه جلسات بصورت دوره‌ای در همه دستگاه‌ها برگزار شود.

جهانگیری با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان افزود: در این ماه مبارک، برنامه‌ها را با محوریت قرآن تنظیم و اجرا کنیم و توقع است دستگاها با ظرفیت‌هایی که دارند در کنار هم بتوانند در اجرای برنامه‌های قرآنی نهایت بهره‌برداری داشته باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در استان، علاوه بر حمایت‌های صنایع از این گونه برنامه‌ها ما هم شرایطی را فراهم کنیم تا خانواده محترم کارکنان صنایع از ظرفیت همه برنامه‌ها برخوردار باشند.

جهانگیری در ادامه گفت: ما باید به دنبال نخ تسبیح این مشارکت باشیم تا از جزیره‌ای عمل کردن خوداری کنیم و نماینده ولی فقیه در استان بهترین گزینه برای مدیریت و راهبری این برنامه‌ها است و می‌تواند حلقه همکاری بین دستگاهها را نقش آفرینی کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان ضمن اشاره به ظرفیت نسل نوپا بیان داشت: ضمناً ما باید با در نظر گرفتن ظرفیت خوب کودکان و نوجوانان که زیر مجموعه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان هستند توجه ویژه‌ای داشته باشیم، زیرا آن‌ها آینده کشور را مدیریت خواهند کرد و آموزش‌های قرآنی را می‌توان در قالب هنر بویژه قصه گویی برای آن‌ها تعریف کرد آن هم با گویش بومی که تاثیرگزاری بهتری را خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها