شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
کتاب میاندار به چاپ دوم رسید

تازه‌ترین اثر مسعود امیرخانی در انتشارات خط مقدم به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «میاندار» در زمستان ۱۴۰۲ توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده است و حالا در همین فصل به چاپ دوم رسیده است. جذابیت‌های شخصیت راوی و خاطراتش از طرفی و ویژگی‌های دیگری که این کتاب دارد از طرفی دیگر، باعث می‌شود که «میاندار» کتاب مهمی برای مخاطبین محسوب شود.

«میاندار» شامل خاطرات شفاهی شهید حسن عبدالله‌زاده فرمانده تیپ یگان مخصوص نیروی قدس و فرمانده عملیات قرارگاه شرق سوریه است. در این کتاب ما با روایت یک رزمنده ایرانی و حضور او در کشور سوریه و مبارزه با گروه‌های تکفیری آشنا می‌شویم؛ کسی که در ابتدا به عنوان یک نیروی ساده اعزام می‌شود به سوریه؛ اما جسارت و شجاعتی که از خود نشان می‌دهد او را به فرمانده و مرد عملیاتی‌ای شجاع تبدیل می‌کند. کتاب از خاطرات کودکی حسن عبدالله‌زاده شروع می‌شود. خاطراتی شیرین و همراه با رگه‌هایی طنز از شیطنت‌های راوی که لبخند می‌نشاند بر لب خواننده. حسن عبدالله‌زاده شخصیتی بود که در کنار حسن خلق، طنازی و شیطنت، جسارت و شجاعت و عشق به امام حسین (ع) را در وجود خود داشت و این‌ها او را به شخصیتی متفاوت و فراموش‌نشدنی بدل کرد که در کتاب میاندار این‌ها را می‌بینیم. در این کتاب همچنین درباره بعضی عملیات‌های مهم در سوریه، روایت‌هایی از بعضی شهیدان برجسته‌ی ایرانی در سوریه، گوشه‌هایی از رخدادهای جنگ سوریه و… را می‌خوانیم که می‌تواند منبع ارزشمندی برای پژوهشگران نیز باشد.

شهید حسن عبدالله‌زاده با نام جهادی حمزه، سال ۱۴۰۰ در آخرین اعزامش به سوریه به شهادت رسید.

بخشی از متن:

«بعد از رفت و آمدهای زیاد در شیار، یک شب به کنار روستایی رسیدیم که داعش در آن حضور داشت. پیروزی بزرگی بود. در هر شناسایی، معمولاً یک یا دو نفر ایرانی بود و دوتا فاطمیون. فاطمیونی که همراه‌مان بودند، یکی‌شان الیاس بود، و دیگری محمد. شاکله‌ی اطلاعاتی فاطمیون، تازه داشت شکل می‌گرفت. در شناسایی‌ها این‌ها را می‌بردیم تا کار یاد بگیرند. اوایل، دست و دل‌شان می‌ترسید، اما بعد که راه افتادند از هیچی نمی‌ترسیدند.»

کتاب میاندار توسط مسعود امیرخانی نوشته شده و توسط انتشارات خط مقدم در ۳۶۹ صفحه و قیمت ۲۳۰ هزارتومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها