جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
کتاب «محمدبن‌عیسی بن عبید در آیینه پنج گفتار» رونمایی شد

قم - طی مراسمی در مجتمع ناشران قم از کتاب «محمد بن عیسی بن عبید در آیینه پنج گفتار» رونمایی به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد، عضو هیئت علمی دانشکده فارابی دانشگاه تهران در مجتمع ناشران قم ضمن تقدیر از نویسندگان کتاب «محمد بن عیسی بن عبید در آیینه پنج گفتار» که با دقت و وسواس خاصی دست به تألیف و نگارش این اثر زده‌اند، گفت: حقیقتاً اثر حاضر، کتاب غنی و پرمحتوایی است که نویسندگان در آن کوشیده‌اند زیبایی‌های تاریخ شیعه را با قلمی روان و در عین حال پخته به مخاطب ارایه کنند و در این راستا لازم است از ناشر این اثر، انتشارات رود آبی نیز تقدیر و تشکر کنیم.

وی افزود: از سویی نویسندگان در این کتاب به مباحثی ورود پیدا کرده‌اند که مشابه آن را کمتر در دیگر کتب شاهد بوده‌ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین اضافه کرد: از جمله شاخصه‌های مهم کتاب «محمد بن عیسی بن عبید در آیینه پنج گفتار» می‌توان به مواردی چون دقت در کار علمی و پژوهشی و انسجام در نگارش مطالب اشاره کرد. چه آنکه بی شک جزیره‌ای اندیشیدن و کار پژوهشی غیرمنسجم به کلیت اثر ضربه می‌زند و خوشبختانه در این کار این آفت را مشاهده نمی‌کنیم.

سید علیرضا حسینی شیرازی از نویسندگان این کتاب نیز با اشاره به اینکه ما در قبال هر چه که می‌نویسیم و به چاپ می‌رسانیم، مسئول هستیم، افزود: ما به عنوان نویسنده در عرصه فرهنگی وظیفه و مسئولیت مهمی برعهده داریم چرا که به هر حال در دراز مدت کتاب‌ها بر اندیشه و باور افراد جامعه اثرگذار است و لذا باید نوشتن کتاب همراه با احساس مسئولیت فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی گفت: همین جا باید از آقای محمد لطفی‌پور که در کنار بنده، تلاش‌ها و زحمات بسیاری برای نگارش این اثر متحمل شدند، کمال تشکر را داشته باشم.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «محمد بن عیسی بن عبید در آیینه پنج گفتار» مشتمل بر ۵ مقاله درباره محمد بن عیسی بن عبید از راویان بغدادیِ کوشا در عرصه انتقال میراث حدیثی امامیه است. در این اثر علمی و پژوهشی، نویسندگان کوشیده‌اند تا با عنایت به برخی روش‌های نوین پژوهشی، افزون بر زدودن گردوغبار نشسته بر طبقه این راوی، به بازشناخت شخصیت وی در پرتو داده‌های منابع حدیثی و اعتبارسنجی اهتمام ورزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها