جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
«جهانگردون» براساس قانون بررسی شده و مجوز گرفته است

رئیس اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیام در فضای مجازی درباره کتاب «جهانگردون» نوشت: اداره کتاب صرفا انطباق متن با قانون را انجام می‌دهد و ورودی در اصلاح و تذکر اغلاط املایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدعلی مرادیان، رئیس اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره کتاب «جهانگردون» نوشته شروین سلیمانی در فضای مجازی نوشت:

«این کتاب در سال ۱۴۰۱ بدون هیچ اصلاحیه‌ای از طرف اداره کتاب مجوز گرفته است؛ اداره کتاب صرفاً انطباق متن با قانون را انجام می‌دهد و ورودی در اصلاح و تذکر اغلاط املایی ندارد. این برعهده ناشر و پدیدآور است. حق افشای اثر جز حقوق معنوی پدیدآورنده است که تحت هیچ شرایطی قابل نقض نبوده و هرگونه اصلاح و ویرایش باید با رضایت و تایید پدیدآورنده باشد.»

به گزارش ایبنا؛ شروین سلیمانی چند روز پیش با انتشار متنی در فضای مجازی نوشته بود:

«اونی که به ما نزده بود ناشر بود، ناشر کتاب بود که الحمدالله ایشان هم ما را مورد عنایت قرار دادند!

کتابی نوشتم به «جهانگردون» و دادم به ناشر طلایی و سه سال منتظر انتشارش بودم، دو هفته پیش کتاب چاپ شد و در کمال تعجب دیدم که کتاب را شخم زده‌اند! شعرها را عوض کرده‌اند و ابیاتی غلط جایگزین کرده‌اند و بیش از هشتاد مورد تغییر محتوایی در کتاب داده‌اند که برخی از آن‌ها با خط فکر من تناسبی ندارند. جملات صحیح من را برداشته‌اند و جملاتی با غلط دستوری جایگزینشان کرده‌اند!

اینها به راحتی اعتبار و آبروی حرفه‌ام را به بازیچه گرفته‌اند.

هرکاری کردم تا جلوی پخش این کتاب گرفته شود موفق نشدم. ناشر می‌گوید باید ممنون باشید که بی‌فایده بود. متعجبم از ارشاد که چگونه با آن همه سختگیری و حساسیت که روی کلمه‌کلمه کتاب‌ها دارند این همه غلط را در کتاب ندیده‌اند و مجوز انتشارش را صادر کرده‌اند!

امیدم به رسیدگی دادگاه رسانه است و حمایت اهالی شعر و ادبیات.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها