جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
حلقه‌های نویسندگی  آینده ادبیات خوزستان را شکل می‌دهند

خوزستان - مدیر کتابشهر ایران شعبه اهواز گفت: تشکیل حلقه‌های نویسندگی از دهه ۷۰تا ۸۰ در این کتابشهر، آینده ادبیات خوزستان را شکل می‌دهد.

محمد علی بخشی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با توضیح اینکه کتابشهر ایران شعبه اهواز برای تقویت نسل نوجوان و جوان اقدام به برگزاری حلقه‌های نویسندگی کرده است، اظهار کرد: جلسات نقد و آموزش نویسندگی در روزهای سه‌شنبه با حضور نسل نوجوان و جوان در این کتابفروشی برگزار می‌شود.

بخشی در تشریح این دوره نقد و آموزش نویسندگی عنوان کرد: مدرس این دوره «محمد مهدی امجد» از مدرسان قوی نویسندگی است که دوره آموزشی یک ماه را براساس چهار دوره نقد، آموزش، کارگاه بچه‌ها و نقد آثار شرکت کنندگان تقسیم کرده است.

وی افزود: در نقد کارگاهی، آثار یکی از بزرگان ادبی سه‌شنبه هر هفته در کتابشهر به طور رایگان برای عموم علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

وی هدف کتابشهر ایران شعبه اهواز را از برگزاری این کارگاه‌ها پیدا کردن‌حلقه مفقوده نویسندگی بیان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در این جلسات یک حلقه مطلوب از نویسندگان تشکیل دهیم که بتوانند آینده ادبیات خوزستان را شکل دهند.

مدیر کتابشهر ایران شعبه اهواز ادامه داد: با توجه به شرایط جوی بیشتر بزرگان ادبیات از این استان مهاجرت کردند و با توجه به این موضوع، در زمینه آموزش داستان در استان خوزستان با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه مهاجرت برجستگان حوزه ادبیات و نویسندگی از خوزستان تاثیر منفی در زمینه آموزش نوقلممان ایجاد می‌کند، افزود: آموزش به نویسندگان جدید دچار ضعف شده و هرکسی که نویسنده می‌شود حاصل تلاش خود و حضور در شهرهای دیگر است.

بخشی با اشاره به تشکیل حلقه‌های نویسندگی از دهه هفتاد تا هشتاد در کتابشهر ایران شعبه هواز گفت: تاکنون موفق به تشکیل این حلقه‌ها از اواخر دهه هفتاد تا هشتاد شدیم و تلاش می‌کنیم به زودی حلقه‌های کتابخوانی را برای دهه نود که همان کودک و نوجوان است، برگزار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها