سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
او که ما را و شعر و ادب ما را در میان تاجیکان پرآوازه کرده بود

ابراهیم خدایار، استاد زبان و ادبیات فارسی و رایزن فرهنگی سابق ایران در تاجیکستان یادداشتی را برای درگذشت دولتمند خال‌اف نوشته و در اختیار ایبنا قرارداده است.

سرویس ادبیات خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - ابراهیم خدایار، استاد زبان و ادبیات فارسی: «مرگ پایان کبوتر نیست، برای کوچ غم‌انگیز خداوندگار آواز تاجیک، دولتمند خال‌اف

در غم از دست دادن هنرمندی که تکرارناشدنی است، چه واژه‌ای را می‌توان به یاری طلبید؟ او که آوازش بهشتی بود و تنها و تنها عشق به فرهنگ فارسی‌زبانان و یگانگی آنها را فریاد می‌کرد.

کوچ خداوندگار آواز تاجیکان، استاد دولتمند خال‌اف، صدا را در گلو زخمی و غم را در دل‌ها خان‌نشین کرد، و چه غم‌انگیز است این دردِ بزرگ! اگر بگوییم عامه مردم ایران با صدای این استاد بی‌تکرار آواز تاجیک، تاجیکستان را مرور می‌کردند و زین پس چاره‌ای جز تحمل این جدایی را ندارند، تنها دفتر حقیقت را ورق زده‌ایم، همین!

که می‌داند که چه دُردانه‌ای را از دست دادیم! او که ما را و شعر و ادب ما را در میان تاجیکان پرآوازه کرده بود، با صدایِ نجیبِ فلکِ تاجیکانه در میان ما جاودانه شد. مهرش در یادهامان تا ابد ترانه خواهد خواند: مرگ پایان کبوتر نیست.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها