سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
مخاطبان ایبنا متخصص، حرفه‌ای و واقعی هستند

حمید شکری خانقاه، مدرس و فعال حوزه رسانه معتقد است؛ مخاطبان و دنبال‌کنندگان خبرگزاری کتاب ایران، افرادی متخصص، حرفه‌ای و واقعی هستند که کتاب برای آن‌ها اولویت دارد.

حمید شکری خانقاه، مدرس و فعال حوزه رسانه در حاشیه حضور در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه «رسانه‌های ایران» با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به فعالیت ۱۷ ساله ایبنا گفت: امروز دنیا، دنیای تخصص‌گرایی است و همه چیز به سمت تخصصی شدن پیش می‌رود، هر چه به سمت تخصصی‌تر شدن موضوعات برویم، حساسیت، جذابیت و مرجعیت کار بیشتری برای مخاطبان به همراه خواهد داشت.


وی ادامه داد: در این میان اگر بخواهیم مرجع رسانه‌ای در حوزه کتاب برای کشور نام ببریم، خبرگزاری «ایبنا» است، سایر رسانه‌ها به کتاب ذیل موضوع فرهنگ و ادب می‌پردازند اما شما به صورت تخصصی در این حوزه کار می‌کنید.

شکری با بیان اینکه اثرگذاری ایبنا به‌عنوان یک رسانه تخصصی در قیاس با رسانه‌های عمومی بیشتر است، افزود: همه افرادی که به‌صورت تخصصی به‌دنبال کتاب هستند باید به سراغ ایبنا بیایند تا از مطالب تخصصی در حوزه معرفی کتاب، نقد و بررسی آثار منتشر شده در کشور مطلع شوند.

وی با تاکید بر اینکه مخاطبان رسانه تخصصی مخاطبان تخصصی هم دارد، کرد: اگرچه مخاطبان و دنبال‌کنندگان ایبنا کم یا محدود باشند اما همه آن‌ها تخصصی، حرفه‌ای و واقعی هستند و کتاب برای آن‌ها اولویت دارد.

شکری در ادامه با اشاره به اینکه پیام ایبنا باید به گوش مخاطبان خاص و کلیدی آن برسد، توضیح داد: در این حوزه ایبنا باید توجه ویژه‌ای به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته باشد و مطالب خود را در قالب‌های گوناگون در این شبکه‌ها در معرض دید عموم قرار دهند.

به‌گفته وی، استفاده از تولیدات چندرسانه‌ای نیز اهمیت ویژه‌ای دارد تا ایبنا بتوانید با استفاده از آن، کتاب‌های تازه منتشر شده را در قالب بسته‌های مختلف و ساندویچی در سراسر کشور قرار گیرد، اما در این میان ضروری است که همه خبرهای منتشر شده بر روی سایت ایبنا به‌صورت خلاصه شده به دست مخاطب برسد.

به گزارش ایبنا؛ بیست و چهارمین دوره نمایشگاه «رسانه‌های ایران» تا ۲ اسفندماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» برپاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها