دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
کتابخوانان چهارمحال و بختیاری درخشیدند

چهارمحال و بختیاری - در آئین اختتامیه ملی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، استان چهارمحال و بختیاری با کسب ۴ برگزیدگی ملی در بین ۳۱ استان کشور درخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور است که هر ساله با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

این جشنواره که از ششمین دوره به صورت ملی برگزار می‌شود، در گروه‌های مختلف سنی و در قالب‌های متنوعی مانند کتابخوانی، نقاشی، کلاژ، داستانک، شعر، دست سازه، هنرهای دیجیتال و … اجرا می‌شود و برگزیدگان آن در سطح ملی، استانی و شهرستانی معرفی و تجلیل می‌شوند.

در دوازدهمین دوره این جشنواره که با انتشار فراخوانی از ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز شد، بیش از یک میلیون و ۴۸ هزار نفر از سراسر کشور در آن شرکت کردند که از این تعداد ۶۶ درصد آن‌ها بانوان بودند؛ استان چهارمحال و بختیاری نیز با ۲۶ هزار نفر شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره، همچون سالهای گذشته حضور پررنگی داشت و ۴ نفر از این استان در بخش‌های مختلف به عنوان برگزیده ملی شناخته شدند.

خانواده حبیب الله شریف پور از استان چهارمحال و بختیاری (خانواده ۴ نفره)، در قالب نقاشی ساغرسادات صالحی قهفرخی در گروه سنی بزرگسال و ساغر خسروی در گروه سنی نوجوان و در قالب کلاژ نیز زهرا مومنی ۴ برگزیده ملی این استان بودند که همگی با ارائه آثار خلاقانه و زیبایی در موضوع فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) در این جشنواره شرکت کردند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

کتابخوانان چهارمحال و بختیاری درخشیدند


مراسم اختتامیه ملی این جشنواره در تاریخ ۳۰ بهمن ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران و اهالی فرهنگ و ادب در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد و برگزیدگان ملی این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.


اختتامیه استانی این رویداد و معرفی برگزیدگان استانی چهارمحال و بختیاری نیز به زودی توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها